Zoek een ACtje

  • Dieuwert de NL1DJL

    Hallo allemaal,

    Ik ben opzoek naar een 2e hands actje.

    Het moet een verijbare zijn dus met die zwenk wieltjes er onder met vaste buitendeel, dus die met die flexibele slangen en niet met zo´n “wasdroger pijp” hij moet voor 220V zijn en moet een ruimte van 100 kub kunnen koelen.

    ff snel gerekent kom je dan op een koelvermogen van rond de 4000Watt, omgerekent 13647,22BTU/H

    Ik hoor het wel.

  • Petr.

    Krijg je die niet van je baas? Er wordt zo vaak een oude verrijdbare mee teruggegeven als een klant een vaste installatie koopt, de klant weet niet wat hij er mee aan moet. Ik vind het ook ondingen, je kan beter een inruil split-unit nemen, of desnoods een raamunit, dan heb je niet zoveel storingen.

  • Dieuwert-Jebbe

    het probleem is dat ik in een huurwoning zit nu en ik denk niet dat ik toestemming krijg om door de muur heen te gaan voor de leidingen, nu zou je zeggen dan doe je toch je raam op de kier tja dat zou kunnen maar het lijkt me niks.

    En een raamunit het is leuk alleen je zie ze niet zoveel meer.

    Ik heb er hier wel 1 staan alleen die is tegroot dus die moet ik ook weer wegdoen..

    (aan het vermogen ligt het niet haha, 4KW koelvermogen voldoende voor 100Kub.)

  • Hans Erkelens

    Ik ken mensen die complete scheidingswanden hebben weggeslagen in huurwoningen. Het enige probleem is dat je de woning meestal weer in de oorspronkelijke staat moet terugbrengen als je de huur opzegt. Het repareren van een gaatje in de muur, of hooguit een hele steen zal het probleem toch niet zijn?

    Wel kan men bezwaar maken tegen de plaats van de buitenunit. Als je die redelijk onzichtbaar kunt wegwerken zal er niemand problemen maken. Een andere optie is een watergekoelde unit, geheel inpandig. Je kunt bestaande buitenunits ook zelf ombouwen tot waterkoeling. Als je een echte hobbyist bent gebruik je de condensorwarmte voor het voorverwarmen van een boiler. Van experimenteren leer je het meest. Succes ermee!

    Groeten, Hans Erkelens.

  • Dieuwert-Jebbe

    Ja ik heb wel eens die aircotjes gezien als het unit ging draaien pakte hij leiding water en werd het water te warm dan gooi hij het weg dmv klepjes..

    Tja het is een goed idee alleen ik denk niet dat mijn ouders het leuk vinden dat er overal van de koperen pijpen door het huis lopen..haha

    Ik denk dat ik gewoon even verder ga zoeken naar een Aircotje.

    VB de Mizushi Mini of iets in die richting.