Wat kost repareren van koelkast die te weinig koelt?

  • sjef

    niet te vergeten dat het vocht de olie laat verzuren, wat op den duur copperplating veroorzaakt en je wikkelingen aanvreet.Waardoor na een reparatie na verloop van tijd toch een burnout

    kan ontstaan. Lekkages kunnen voorkomen door poreuze verdampers, komen over het

    algemeen weinig voor aan het leidingwerk.

  • P.Ouwendijk

    Hallo heren,

    Ook kan het drogertje of het capillair gedeeltelijk verstopt zitten lijkt ook op gasgebrek.

    groet

    Piet

  • wilfrid

    Ik ben in het bezit gekomen van een vrij nieuwe Bosch koelkast. Hij is nog steeds courant en te koop en kost dan ongeveer 900 euro. Een ongewenste gast in een loods die ik met anderen huur heeft om een lang verhaal kort te maken - allerlei zooi gedumpt achter het gebouw. Onder andere deze koelkast. Tot 31 december had hij de tijd om alles te verwijderen. Deze koelkast heb ik op 1 januari opgehaald (wij moeten toch alles opruimen). Helaas doet hij het niet. Met de stekker erin en aanzetten hoor je eerst een alarmsignaal. Dat is normaal omdat de koelkast te warm is. Dan hoor je achter onderin dat iets aan gaat, een zoemend geluid dat een paar seconden duurt en dan klik uit. De compressor vibreert dan een beetje maar meer niet. Na een minuut of twee begint dit opnieuw. En zo steeds maar door. Ik heb een hoop gelezen en bekeken op internet over koelkasten e.d.. Zo weet ik dat je de schakelunit van de compressor af kan trekken om de weerstand op de drie pinnen die dan tevoorschijn komen door te meten. Het leek mij in orde te zijn. Ook geen massa- kortsluiting.

    De condensor oftwel dat rek dat je achterop een koelkast ziet is hier blijkbaar in de achterwand verwerkt. Het kan toch niet zonder? Maar waar de warmte dan blijft?

    Maar dat terzijde. Ik schat dat de koelkast een jaar of twee oud is.

    Wat kan er aan de hand zijn?

    Bedankt alvast voor de tips!

    Groet, Wilfrid