service thermostaat danfos

  • lowie

    Ik zou van een diepvrieskoffer een koeling willen maken en zou graag weten welke nr van danfos service thermostaten ik het best zou nemen

  • sjef

    dit hangt volledig af van je installatie, neem een universeel thermostaat dan ben je gelijk klaar!

  • terpstra

    Ik denk dat ie het over een gewone tafel model vrieskast heeft. In ieder geval eentje waar, waarschijnlijk al een service danfoss th in zit.

    kun je voor 1, 2 of 3 kiezen.

    1= koelen zonder ontdooien

    2= koelen met drukknop ontdooiing

    3= koelen met automatische ontdooiing.

    net wat jij zou willen lowie.

  • sjef

    dan gaat ie kapot, continu uit bereik draaien van de lbp compressor. Ik dacht dat iets zelf wilde bouwen

  • terpstra

    Weet ik sjef, waarschijnlijk weet lowie niet wat de gevolgen kunnen zijn en ik hem niet ga vertellen waarom wel of niet. Ik heb alleen zijn vraag beantwoord welke type th 's er zijn.

    Vandaar.:)

  • willem

    Dat gaat niet,gaat je compressor naar de kl.ten.

    Gr Willem

    Of je moet de moeite willen nemen een startdrukregelaar in te bouwen :):) maar dan kun je net zo goed een nieuwe koelkast kopen.

  • lowie

    Bedankt voor het snelle antwoord, ik heb dit reeds eerder gedaan nl in 1985 en toen heb ik ook een service thermostaat gekocht en dit werkte prima, het is voor een koffer diepvries die ik op koeling wil stellen voor het koelen van frisdranken voor een jeugdbeweging.

    Dus naar ik het begrijp best danfost nr1 kopen

  • terpstra

    Dat kun je doen, zoals je ziet ontdooid de kast dan niet automatisch.

    Dat betekend dat je koeler c.q. achterwand vol ijs gaat zitten. Afhankelijk van model kast. Als je ijslaag gaat aangroeien, zal de kast ook moeilijker op temperatuur komen, en kost dus meer energie.

    Ik denk persoonlijk dat je beter uit bent met een 2 of 3. (kosten naar ik meende niets meer.)

    Sjef en Willem,

    Dat was dus de rede dat ik daar verder niet op in ben gegaan, betreffende wel of niet kunnen koelen met vriescompr.(:P)