8000 koelmonteurs erbij

  • Peter R

    waar laat je 8000 koelmonteurs de komende paar jaar, volgens de nvkl zijn ze nodig omdat er te weinig zijn ????

  • M P W

    Achtduizend? Ze zullen misschien een komma verkeerd geplaatst hebben in hun marktonderzoek.."

  • Peter R

    ze zijn gestoord er is nu al weinig werk en het zal steeds minder worden met deze bezuinigingen er verdwijnen steeds meer kleine ondernemers

  • j.p

    ja dat denk ik ook ; maar is het niet zo van des te meer zielen; des te meer provisie?

  • Th

    8000 koelmonteurs erbij dat lijkt me zeer sterk ! Ik kom als monteur overal in Nederland en ook bij scholen die koeltechniek geven ,en die leeraren zeggen zelf “ er stoppen elke week 10 koelmonteurs in het mooie vak door o.a gezondheids renderen ,pensioen ,enz. en we leiden er elke week gem.6 monteurs op ! ” dus we zijn een uitstervend ras!!

  • henvdk

    Ben bang dat je gelijk hebt.

    Als je de hobby-isten er nog vanaf trekt die alleen F-gassen hebben ,dan is het nog veel en veel erger.

    Daar helpt een opleidingscentrum (veelal voor de grotere firma's) niets aan.

    Een onbetrouwbare overheid die ons ,installateurs, voor onbetrouwbaar te kijk zet bij onze klanten ,

    door toe te staan dat politiekers hun gang kun gaan ,om onze “vele”energie die we staken in het voorlichten van onze klanten ,om om te bouwen naar HFK's ,belachelijk te maken ,door in 2015 al weer te komen met nieuwe regels voor HFK's

    met GWP's > 2500 en in 2020 zelfs met > 150.

    De grotere firma's (klein in performance) denken dan wel ,dat zij het redden met de natuurlijke koudemiddelen.

    Maar het verwondert mij niets als ze hun eigen graf graven.

    De vakmensen (echte) zitten bij de kleinere bedrijven en die zijn inventief en schakelen snel.

    en vergeet niet ,toepasbare en bedrijfsgerede units zijn over de hele wereld te koop.

    Deze units inzetten in ingewikkelde installaties , …daar is meer voor nodig dan alleen koelmonteur.

    *****

    Onze tijd ? (kans) ,die komt nu snel en is er al voor een groot deel.

    “Hij komt ,die komt ” stond in de laatste RCC van Knvvk

    Maar die auteur bedoelde het anders dan zoals ik het zie.

    Bij deze;

    Alle collega's in dit mooie vak ,die nog vakkundig zijn en geen papieren tijger,

    wens ik een voorspoedig 2013.

  • henkje

    waarom zouden er bij de grote bedrijven geen goede monteurs ed werken, kleinere bedrijven kunnen iets meer innovatief zijn, omdat het om minder grote bedragen gaat

    vaak kan dit ook wel uit, dit is bij grotere installatie niet altijd het geval, dus logisch dat je voor bedrijfszeker kiest en geen nieuwe dingen uitprobeert.

    kom wel bij installaties, welke de kleinere bedrijven nog nooit van gehoord of gezien hebben (Heb zelf jaren lang bij een kleiner bedrijf gewerkt)

  • henvdk

    was niet de bedoeling om je te kleineren maar aan te geven dat het anders kan lopen dan sommigen denken.

    Hoofdzaak van deze knuppel in het hoenderhok is een waarschuwing voor protest van ongelovige klanten die door vele voorlichting,meestal door papieren voorlichting,

    geprest zijn om om te bouwen van R22 naar een HFK.

    Toch even reageren op je stelling dat het bij kleinere bedrijven om kleinere bedragen gaat.

    Ik heb 35 jaar behoorlijk ingewikkelde procesinstallaties gemaakt waar de mij bekende twee grootste firma's van Nederland geen kaas van hebben gegeten.

    Maar nogmaals dit is niet de inzet van de discussie en het onderwerp.

    Zij ,die zich jezus voelen zitten meestal niet bij de kleinere bedrijven.

    En dat zou jij dus moeten weten met je rijke levenservaring opgedaan bij een kleiner bedrijf ? :)

  • Peter R

    hoeveel kleien installaties staan er bij de klanten en hoeveel kleine stek erkende installateurs zijn er en hoeveel grote installaties staan er en hoeveel grote installateurs zijn er? en hoeveel monteurs zijn er die opscheppen over de grote installaties die de monteurs geplaats hebben. ik denk dat er meer bluffers rondlopen dan dat er grote installaties zijn.

    en de NVKL ???? ik ben blij dat van deze rot club af ben zoals 8000 monteurs erbij, dan gaan wij kapot en die hufters vullen hun zakken.

    Wat wordt er gekoeld en waarom en waarom hoor ik daar nooit iets over

  • henkje

    gelukkig weet jij waar en hoe ik mijn levenservaring opdoe, en weet je waar iedereen welke installaties bouwt

    ik weet ook wel dat er veel meer kleine dan grote installatie zijn, en dat er veel monteurs opscheppen over al die grote installatie welke ze gebouwd hebben, zelfs monteurs van kleine bedrijfjes mogen dit graag doen