airconditioning

  • M. den Hatog

    In ons kantoor willen wij airconditioning laten plaatsen.

    Hiervoor hebben wij een aantal installatie bedrijven benaderd. Het viel mij op dat

    er grote prijs, maar ook capaciteit verschillen waren.

    Kan een expert mij een goed advies geven ?

    Het gaat om een kantoor:

    lengte = 6 M

    breete = 4 M

    hoogte = 2.5 M

    Verder hebben wij een plat dak en twee vrij grote ramen.

    Zijn er nog grote verschillen in kwaliteit tussen de div. Merken ??

  • Raymond Graaman

    Beste heer den Hatog,

    Om in uw kantoor een ideaal binnenklimaat te creeren heeft u ongeveer 7 kW koelvermogen nodig.

    Het hangt er helemaal vanaf of er bv. direct boven uw kantoor een plat dak zit of dat hier nog een verdieping tussen zit, wat is de ligging van het pand t.o.v. de zon enz. enz.

    Het grote prijsverschil zou kunnen zitten in de diverse uitvoeringen van airconditioners, heeft uw kantoor bv. een systeemplafond zodat hier een inbouw cassette unit in geplaats kan worden, of mischien is er wel een warmtepomp-systeem aangeboden zodat u ook nog kan verwarmen met uw airconditioner, kortom er zijn verschillende redenen op te noemen waardoor er een prijsverschil zou kunnen zijn. Dit neemt niet weg dat u zich hierover goed moet laten infomeren en eens flink gaan rondneuzen in aircoland. Ik kan u wel als tip meegeven dat u op de site van www.frisselucht.nl airconditioners voor groothandelsprijzen aan kunt schaffen, u moet er wel rekening mee houden dat de installatiekosten hierbij niet zijn inbegrepen. Voor het installeren van deze airconditioner kunnen wij u weer van dienst zijn.

    Hopende u bij deze voldoende te hebben geinformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Raymond Graaman

    www.graaman.nl

  • E Zieverink

    Hallo M den Hatog,

    er zit verschil in airco,s

    wij vinden, dat er samen met de klant gepraat moet worden over het aanschaffen van een airco,s.

    het belangrijkste is ten eerste de service, dan welk type of merk

    en uiteraard het prijskaartje.

    Als wij een prijsopgave mogen doen, en dit met u kunnen bespreken kunt u het volgende tel. nr. bellen 053 4314466

    Emondt koeltechniek & airco Center

    Ijsbaanweg 5

    Enschede

  • martin (Martinairco)

    3KW is echt voldoende!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!