Een vriendelijk verzoek voor een installatie schema koelinstallatie diepvries container met heetgas ontdooisysteem.
Waar kan ik litaretuur vinden omtrent het installeren van zo'n soort installatie.
Ik woon en werk op de Canarische eilanden waar ik een diepvries container gekocht heb die voor de het voormalige OostDuitse leger gefabriceerd is.
De koeluinit is geheel aan de buitenkant gemonteerd om uitwisselen te vereenvoudigen.
Deze installatie werkt niet goed meer en wil ik de compressor en condensor met verdere onderdelen buiten opstellen.Ik maak dan gebruik van een andere copressor en condensor die daar goed voor gebruikt kan worden.
De verdamper komt dan in de container. Het expansie ventiel is met een extra aansluiting (ik denk on de druk te egalizeren) en het spruitstuk is ook zo uitgevoerd om de verdamper ook zo ,met heetgas, te ontdooien.
Ik ben nu de installatie aan het verrichten en ook aan het aanpassen.Al meerdere installieties zoals andere container of grote koelkast reeds zelf uitgevoerd.
Maar altijd met door electrische verwarmings elementen uitgevoerde verdamper.
Maar deze verdamper is niet uitgerust deze elementen en is dat ook niet zo makkelijk aan te passen.
In deze koeltechnische webpaginas tot nog toe geen literatuur omtrent mijn probleem kennen vinden.
Wie kan mij op weg helpen.
Meedewerking wordt ten zeerste op prijs gesteld.
Christiaan W. van Nood
Los Realejos Tenerife.
(op beursbezoek nu in Nederland)