zoek een berekening voor 507a of andere koudemiddellen om de druk en temp te berekenen ipv. met de schuif.
dit omdat ik dit dmv. plc besturing wil uitvoeren.
heeft iemand hier iets over
alvast bedankt.
de bedoeling is om via een besturings paneel in de schakelkast de temperatuur weer te geven voor de stappen regelingen van compressors / condensors.
Nu momenteel geef ik alleen de druk weer maar dit is niet erg service vriendelijk.
in de toekomst zal ik weer een stap verder gaan, door ook de oververhitting van mijn verdampers te gaan meten en regelen dmv. gelijkstroom inspuitkleppen (nu nog via adapcool).
Als u enige informatie heeft hoe ik druk naar temperatuur om kan zetten hoor ik dit zeer graag.
Alvast bedankt,
A. Vermaat
Het enige wat je (eenvoudig) zou kunnen doen, is de p-T-curve in stukjes hakken en deze d.m.v. een lineaire vergelijking “vertalen” voor het temperatuurgebied dat je wilt gebruiken. Het heeft geen zin om het bereik van -50 tot +70 om te zetten als je slechts het gebied van bijvoorbeeld +25 tot +45 gebruikt.
Ik kan me voorstellen dat je PLC beperkte rekenkracht heeft of dat je de PLC niet met een lange berekening wil vertragen.
Met deze manometer is het inderdaad mogelijk om dit om te rekenen.
Maar ik ben op zoek naar deze omreken formule die in het programma zit van deze manometer, zodat ik een koudemiddel kan selecteren en afhankelijk van mijn druksensors de temperatuur kan laten weergeven / omrekenen.
dit programma moet dan worden ingevoerd in een plc.
Een echte formule lijkt mij zeer moeilijk. Er is namelijk geen lineair verband tussen druk en temperatuur. Zou je een en ander in een grafiekjwe uitzetten, met op de ene as de P en op de ansdere as de T, dan zie je een kromme. Zoals Harm van Beek al zei, zou je die in rechte stukjes kunnen hakken. Om de kromme echt in formule vast te leggen, is een crime.
succes.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?