na vervoer niks meer!

• kris

Even een vraagje: nadat wij een vreiskastje (3 laden) van +/- 2 jaar oud hebben overgenomen van een kennis, deze 24 uur hebben laten staan en weer opgestart, doet het ding vrij weinig meer. In het begin werd het element nog gedeeltelijk koud n dooide vervolgens weer, maar nu doet hij helemaal niks meer. Terwijl de motor gewoon loopt. Als ik hem aanzet klinkt het net of er lucht in het systeem zit (borrelend geluid) Weet iemand wat dit kan zijn?

Groeten, Kris

• DJDIVE

Dat borrelend geluid dat zou er wel in mogen zitten, klein vraagje.

Waar hoor je ergens het geluid precies en zie je misschien beschadeging aan de achterkant bij de condensor (meestal een Zwarte leiding met koelribben).

En wat voor geluid maakt de compressor (de motor zal ik maar zeggen).

Ik hoor het wel

Dieuwert-Jebbe

kris schreef:

>

> Even een vraagje: nadat wij een vreiskastje (3 laden) van +/-

> 2 jaar oud hebben overgenomen van een kennis, deze 24 uur

> hebben laten staan en weer opgestart, doet het ding vrij

> weinig meer. In het begin werd het element nog gedeeltelijk

> koud n dooide vervolgens weer, maar nu doet hij helemaal niks

> meer. Terwijl de motor gewoon loopt. Als ik hem aanzet klinkt

> het net of er lucht in het systeem zit (borrelend geluid)

> Weet iemand wat dit kan zijn?

>

> Groeten, Kris

• kris

dat borrelende geluid komt van de leiding die langs de achterkant van het apparaat omhoog loopt (en geisoleerd is) Echt zichtbare beschadigingen kan ik zo niet vinden, maar daarvoor zou ik morgen bij daglicht nog eens goed moeten kijken. de compressor loopt volgens mij gewoon goed, klinkt in ieder geval wel zo.

groeten, Kris

• j.woudenberg

lek zie je veel zolang dat spul loopt op 0 bar gebeurt er niks koelt gewoon zet je hem uit loopt de druk op en het koelmiddel eruit