Berekening vloeistofvat

• Rahoens kristof

Hoe bereken je de grootte van een vloestofvat, vloeistofafscheider en filterdroger.

Kan er mij iemand helpen.

• G.R.Bauritius

Ja, er zijn heel veel mensen die kunnen helpen, maar: ik vind het zo ineens een beetje goedkoop worden.

Eerst vissen naar een heetgasontdooimethode, dan ineens nog een paar delen van de installatie…

Veel mensen hebben geld en tijd geinvesteerd in cursussen en opleidingen, een boek gekocht.

Een probleem oplossen okee, maar gratis engineerings-werk of opleiden…

Groeten.

• nico mestdag

Geachte

Hiermee wil ik reageren op uw mailtjes naar de heren Van de Keere en Rahoens Kristof. Wij zijn immers studenten van het eindjaar elektromechanica, optie klimatisatie. We vertoeven tegenwoordig veel op sites zoals koeltechniek.startpagina.nl en dergelijke. Daarom leek het ons een goed idee bepaalde vragen zoals “hoe werkt een persgasontdooing?” enz te stellen in de rubriek “prikbord”. Is dat misschien zo een drama? Wij vinden echter van niet. Iedereen heeft toch recht op een antwoord? Dergelijk geval zou U eens moeten overkomen.

met hoogachting

Nico Mestdag

Student klimatisatie

• G.R.Bauritius

Maak er dan een totaalproject van, zeg even wie je bent, wat je wilt en waarom, en stel al je vragen in een keer.

Het is nu net of “Beun de Haas” op een goedkope manier aan een ontwerp wil komen.

Dit neemt niet weg dat de toon in de mail van dhr vd Keere niet deugt.

Bovendien: Als ik les geef geef ik les aan cursisten die voor die cursus veel geld betaald hebben.

Moet een ander dan alles gratis krijgen? Want om uit te leggen hoe je leidingdiameters uitrekent, de capaciteit van appendages etc bepaalt moet ik hele hoofdstukken uit lesdictaten op gaan sturen en dat doe ik dus niet.

In Belgie wordt in Zeebrugge wordt een goede opleiding koeltechniek gegeven. De cursisten va deze opleiding komen vaak in Nederland CFK (STEK) examen doen. In Zeebrugge zal men dus ook het desbetreffende lesmateriaal hebben.

Succes.