vraag over Amcor mobiele airco

  • Marjon

    Dag,

    gisteren heb ik tweedehands een mobiele airco aangeschaft en na het apparaat 24 uur te hebben laten rusten heb ik het vanavond uitgeprobeerd en met enige verbazing geconstateerd dat de temperatuur van de uitgeblazen lucht op de koelstand niet kouder was dan wanneer ik 'm op ventileren zette. Terwijl er wel flink hete lucht via de slang werd afgevoerd.

    Kan iemand me laten weten of zo'n mobiele airco echt koude lucht uitblaast tijdens het koelen?

    (Volgens het bijbehorende boekje heeft het apparaat een koelcapaciteit van 5500Btu/uur of 1,6 Kw en hij is bedoeld voor een kleine slaapkamer van nog geen 12 m2.)

    Alvast bedankt, groet, Marjon.

  • rene

    als de airco het goed doet zou je wel koude lucht moeten voelen. Maar je moet met dit soort systemen niet verwachten dat het ijskoud wordt in je slaapkamer.

  • Mike

    Hoi,

    Ik heb ook een mobiele Amcor. Echter wel een ander type. (mobiel split systeem) met een capacitiet van 15000 btu /uur, 4,1 kW uur.

    Deze doet het prima, en ik voel wel degelijk verschil tussen ventileren en koelen.

    Hij staat op een, niet geisoleerde, zolderkamer waar heel de dag de zon op staat.

    Deze kamer is ongeveer 33 m3

    ´s avonds is het daar ongeveer 34 graden en heel erg benauwd, 2 uurtjes de airo aan en de temperatuur is gedaalt naar 26 graden, en de luchtvochtigheid is enorm gedaald. Verschil tussen overloop en zolderkamer is verschil tussen dag en nacht.

    De airco moet wel constant aanblijven voor dit verschil. Als ik hem uitzet is het binnen 15 minuten weer net zo warm en benauwd als voorheen

    Ben heel tevreden over deze airco, en ook het lawaai valt mij mee. Ik kan er in ieder geval goed bij slapen, en dat zelfs nog onder een laken ofzo, terwijl anders het zweet je al uitbreekt met het alleen maar liggen bovenop een eventueel laken ofzo.

    Mike

  • D.j v/d Velde

    ik heb een amco mobile airco en ook geen split maar die is wel 10.000 bu

    maar werk prima ikn heb hem over dag beneden staan daar is het nu 23 gr wel

    alles dicht en s`avonds tegen 11.uur zet ik hem boven endaar hebben wij drie

    kleine sl k van z`on 250x300 plus een kleine overloop en tegen 1 uur is hed

    goed vertoeven daar wij kunnen er heel goed slapen zeker 8 tot 10 gr koeler dan buiten maar je moet wel alles dicht doe (ramen0 alleen dat na boven en weer naar beneden slepen is een gedoe dus ik ga toch kijken voor twee vaste airco`s

    Gr dick