verslag

  • remco

    beste koeltechniekers

    ik loop stage in de koeltechniek en nu moet ik

    verslagen maken, maar ik heb echter geen kennis van

    de koeltechniek. weten jullie misschien een site waar ik

    informatie van af kan halen over koeltechniek.

  • Harm van Beek

    je hebt de goede startpagina al te pakken.

    o.a refrigerationbasics is een leerzame site.

    Succes

  • ger bauritius

    Er zijn ook prima cursussen, bij verschillende opleidingscentra. Ze profileren zich allemaal op de startpagina. Maar ik begrijp iets niet: Als je stage loopt, dan loop je toch stage in iets waar je voor geleerd hebt?

  • Hans Erkelens

    Ik neem aan dat je stage loopt in een richting waarin je je opleiding volgt. Je zou dan ook verslagen moeten maken over onderwerpen die direct met je studie te maken hebben. Ik neem aan dat je geen koeltechnische opleiding volgt, want je zegt zelf geen kennis van koeltechniek te hebben (of je hebt niet opgelet tijdens de les) Als je bijvoorbeeld een economische opleiding volgt, en je loopt toevallig stage bij een koeltechnisch bedrijf, lijkt het mij niet relevant om vakinhoudelijke verslagen over koeltechniek te schrijven. Beperk je verslagen dus tot je studierichting. Als je desondanks toch iets over koeltechniek wilt weten, dan moet je doelgerichte vragen stellen. Er zijn op dit forum vele vakmensen die je graag willen informeren.

  • remco

    ik zit in het laatste jaar van de mts elektrotechniek en hierna wil ik de

    koeltechniek in vandaar dat ik de verslagen ook over koeltechniek wil

    maken.

    remco

  • ger bauritius

    In een van de rubriekjes van de startpagina vind je een blokje met 6 sites waar je wellicht iets aan hebt.

    Hoe werkt een koelkast, airco enz.(tutorial)

    uitleg (tip)

    uitleg2

    adsorptie koeling

    Refrigeration Basics

    The fridge docter

    Toch denk ik dat je als electrostudent beter een goed electroverslag kunt inleveren, dan een electroverslag dat door “half” beschreven koeltechniek aan kwaliteit verliest. Je moet de hoofdzaak niet laten beinvloeden door de bijzaken. Koeltechniek is complexer dan veel mensen in eerste instantie vaak denken, anders zouden er niet zoveel vragen op dit prikbord staan.

    Succes ermee, en anders: Stel je vragen, je krijgt zeker antwoord van iemand.

  • Ronald v/d N

    Ik denk dat een mts-er electro heel goed uit de voeten gaat komen in de koeltechniek, omdat elke koeltechnieker leuk een storing oplost maar zodra er een regeltechnisch probleem gaande is, er erg lang over gedaan wordt voordat deze wordt opgelost; de meeste koeltechnische storingen komen tegenwoordig uit de regelkast.

  • Joop Olde Heuvel

    Hi allemaal,

    Ik heb Remco al van het nodige lesmateriaal voorzien. Hij loopt sinds enkele weken bij ons stage en wist niet dat wij het nodige materiaal in huis hadden.

    Ik heb hem ook gezegd dat hij beter 'n elektra verslag kan maken omdat de tijd dat hij nu in de koeltechniek zit veel te kort is om een zinnig verslag over de koeltechniek te maken.

    Heren bedankt voor de medewerking.

    Gr.Joop

  • mireille

    Hans Erkelens Schreef:

    ——————————————————-

    > Ik neem aan dat je stage loopt in een richting

    > waarin je je opleiding volgt. Je zou dan ook

    > verslagen moeten maken over onderwerpen die direct

    > met je studie te maken hebben. Ik neem aan dat je

    > geen koeltechnische opleiding volgt, want je zegt

    > zelf geen kennis van koeltechniek te hebben (of je

    > hebt niet opgelet tijdens de les) Als je

    > bijvoorbeeld een economische opleiding volgt, en

    > je loopt toevallig stage bij een koeltechnisch

    > bedrijf, lijkt het mij niet relevant om

    > vakinhoudelijke verslagen over koeltechniek te

    > schrijven. Beperk je verslagen dus tot je

    > studierichting. Als je desondanks toch iets over

    > koeltechniek wilt weten, dan moet je doelgerichte

    > vragen stellen. Er zijn op dit forum vele

    > vakmensen die je graag willen informeren.