pompen voor koudedragers

• Hans Erkelens

Ik ben op zoek naar een leverancier van pompen voor koudedragers, maar dan een met een informatieve site, zodat ik gelijk een selectie kan maken.

Het lijkt zo simpel maar het valt toch niet mee als je een redelijk eenvoudige centrifugaalpomp zoekt, die hiervoor inzetbaar is.

Elke chiller-boer kan voor zijn type chiller wel een pomp leveren. Zo ook de TU, Wasco, Vegro etc. voor CV circulatiepompen.

Ik wil gewoon een pomp selecteren voor een zelfbouw machine. Maar dat valt om de drommel nog niet mee! De pomp moet wel een medium van -15°C verpompen zonder dat dit problemen geeft met condensatie in de wikkelingen van de motor.

Heeft iemand een tip?

• Ben

Beste Hans,

Probeer eens op www.dab-pompen.nl Heb redelijk goede ervaring met dit materiaal. Informeer wel naar het juiste type van asafdichting, dit in functie van het te verpompen medium. Anders heb je gegarandeerd een lekkende pomp na enkele maanden.

groeten,

Ben

• mobel

Hallo

We hebben een paar installatie's in beheer die op -12 graden (glycool) draaien,de pompen zijn van Wilo (speciale As afdichting vereist )

• Hans Erkelens

Na veel zoekwerk ben ik in contact gekomen met een pompenleverancier die zeer snel de geschikte pompen kon leveren. Alle overige leveranciers ten spijt, die nu nog met een passend antwoord op mijn vraag moeten komen. Het zijn pompen van Ebara (www.ebara.it)

Deze pompen worden volgens de leverancier ook gebruikt bij Thialf in Heerenveen.

De leverancier zit nota bene bij ons in de buurt.

Zo zie je maar weer!