watercondensor koelen d.m.v. grachtwater

• Terpstra

Beste collega's,

Werken met een watergekoelde condensor voor mono-flow koelsysteem, is natuurlijk geen probleem, echter denken wij gracht water ( A'dam) te gaan gebruiken. Heeft iemand van jullie dit onder handen gehad? Dit in verband met voorfilters koelwater.

groeten Terpstra

• Hans Erkelens

Ik denk dat je hiervoor wel een vergunning moet aanvragen bij de gemeente i.v.m. “thermische vervuiling” (of je doet net of je van niets weet)

Het lijkt mij dat een grof filter met zeef voldoende is (zoals ook in koelwatersystemen van chillers wordt toegepast)

Ik zou in ieder geval altijd kiezen voor een shell/tube condensor, zodat deze periodiek kan worden gereinigd.

• peter van dien

af en toe ligt er een lijk in de grachten ik zou een zeer fijn filter nemen

peter

• ART

zo zit het bij de installatie voor de ijsbaan op het museumplein ook gemaakt

Werkt prima als je ook rekening met de vorst houdt en die installatie zit in een kelder en heeft pakkem beet al 17 keer blank gestaan met 35 cm water net onder de railsen van de laagspanningsverdeler en dan verwachten ze van de gemeente ook nog dat je naar beneden gaat

Gr.

• mobel

ik denk dat je ongeveer 2 tot 4 keer per week die filter moet reinigen,wordt een hele dure geintje volgens mij

gr

mobel