Beste koelmonteurs,
Ik heb even een vraag,
Ik werk bij een bedrijf wat in de koeltechniek werkt, we hebben 5 monteurs die allemaal een mooi pakket koeltechnisch gereedschap hebben,
en ik mag er voor zorgen dat dit allemaal prima werkt, en indien nodig zorgen dat
er nieuw gereedschap komt. maar……………
De laatste tijd hebben we wat problemen met de vacuummeters, ze worden steeds afgekeurd en de nieuwe meters werken ook niet echt mee!!!
toen ik net bij het bedrijf kwam hadden we de Refco VG60, die is er uit gegaan en daarvoor zijn toen nieuwe CPS VG100A meters gekomen, dit is +/- 5 jaar goed gegaan maar de laatste paar jaar wordt alles afgekeurd, tot en met nieuwe meters toe! Nu zijn we april dit jaar op De TIF 9450D meter over gegaan, maar van de 4 nieuwe die we hebben gekocht zijn er nu al 2 defect. Dit gelukkig binnen garantie, maar ik weet niet of in dezelfde soort meter weer terug wil. Ik mag van de dealer wat anders “uitzoeken”
Hier zijn zoveel mensen bij elkaar op dit forum, jullie kunnen bij vast wel adviseren wat nu een goede degelijke vacuummeter is, ik wil iets hebben wat “monteurbestendig” is, en wat toch wel een tijdje mee kan!
wie o wie kan mij helpen…………….
groeten Jeroen