Sneeuwende Kuba verdamper

• Bart

De volgende vraag,

Ik heb in een vriescel een kuba verdamper DFBE 033 C hangen, goed geselecteerd en naar mijn mening ook goed ingeregeld.

toch blijf ik last houden van dampvorming en daardoor sneeuw in het bovenste gedeelte van de vriescel.

Naar mijn mening zit het ontdooielement niet strak genoeg tegen de onderkant van het blok, daardoor een te hoge temperatuur van het element, en druppeltjes die er opvallen hoor je ook sissen.

De ontdooibeeindiging staat al erg laag afgesteld ( + 2 C).

Het is een nieuwe serie van kuba de vorige serie heeft deze problemen nooit gegeven.

De importeur kent de problemen niet. ( meestal zo).

Zijn er mensen die dit herkennen??

Hoor het graag

groeten Bart Berns

• nando

Je kunt een QKL regelaar toepassen, heb ik zeer goede ervaringen mee.

Te vinden bij verniest.com

groetjes

• p.ouwendijk

Wat is een QKL regelaar ?

piet ouwendijk

• nando

Voorheen was dit de Kubatron bij Kuba verdampers. De QKL is niet veel groter dan een Eliwell of een Dixel, de instellingen super eenvoudig.

Deze regelaar bepaalt zelf of de ventilatie moet werken, werkt volgens het sublimatie-effect, daardoor steeds weinig ijsvorming, weinig koelacties, ipv enkele malen per dag te dooien dooit hij nog maar één keer per dag max. zonder ijsvorming te krijgen. Ik heb dit toegepast op installaties met veelvuldig ijsvorming, dankzij de QKL geen ijs meer.

Er is ook een groter model, toegepast bij ULO cellen bv. Ze hebben testen gedaan, in heel het jaar heeft hij geen enkele keer gedooit met weerstanden.

Op de site van Verniest staat de volledige dokumentatie met bruto prijzen.

Ik heb zelfs al lastenboeken gezien in belgie waar verplicht deze regelaar gebruikt moet worden.

groetjes