drukmeting in luchtkanaal

• Hans Erkelens

Wie gebruikt er apparatuur voor het meten van drukken in luchtkanalen?

En zo ja, welke meetapparatuur is dit? (merk, type) en werkt dit naar tevredenheid?

Wij zijn ons aan het orienteren op het gebied van dit soort meetapparatuur en alle reacties / ervaringen uit het veld zijn welkom.

We willen door goede metingen (dus beter dan enkele milimeters in een waterbuisje) kunnen vaststellen wat de druk in een luchtkanaal is, om zodoende het werkgebied van de ventilator te kunnen bepalen.

• peter van dien

Hans

Ik heb het een en ander van TESTO het werkt perfect het is alleen wat aan de dure kant wat jij wil zal een kleine 2500.00 euro kosten

peter

• hen vdk

Hoi Hans,

Probeer eens bij Betec controls of Bellimo

Digitale uitlezing van Pa's

Wij zijn er tevreden over

gr. hen vdk

• m

Testo heeft deze apparatuur. Een bekende groothandel in de Randstad kan deze eventueel leveren

• mobel

Wij gebruiken diverse testo apparatuur om druk en/of luchthoeveelheden te meten in kanalen en uit de roosters. de aanschaf /onderhoud en calibratie prijs is extreem duur vind ik zelf . geef mij maar een rekenmachine en een pitobuis ,dan kom ik er ook wel uit . voor grote installatie met honderden roosters en inregelkleppen is het wel de moeite waard om zoveel te investeren,

trouwens je kan ook veel meetapparatuur tegenwoordig huren! huurprijzen zijn wel oke.