stickers

• peter van dien

hallo

de gemeente den haag is bezig het hele spul in kaart te zetten overal (bij bedrijven) moeten stickers geplakt worden ook op de kleine huishoudkoelkasten anders krijgt de ondernemer een boete.

iedere installatie moet voorzien zijn van een uniek nummer maar de tweede hands handel is bloeiend de koelinstallaties verhuizen van het ene naar het andere adres en wederom worden er stickers geplakt soms zitten er wel 6 op welke is de echte.

8 van de 10 keer is het logboek zoek of zeggen ze ik heb het nooit gehad en de installateur is de leugenaar.

wat gebeurt er met de gegevens die op een sticker staan de HMS kijkt er niet naar dus bij de afvoer het is dus uit de handel staat het nog steeds ergens geregistreerd

een door ons gegeven afvoerbewijs gaat bij hun zo de prullenbak in.

toch een paar keer per week zie ik installaties geheel gesloopt staan waar de koelleidingen van zijn doorgezaagd waar is het koelmiddel dan gebleven en zijn er papieren bij.

HET IS EEN DOELLOZE GELDKLOPPERIJ

peter

• Bart

Peter de 500 Watt grens is komen te vervallen in de F-gassen wet.

Ik vrees dus dat we inderdaad alles vol moeten plakken.

Voor de autobedrijven wordt de stek afgeschaft, uitfaseren hfk-s en op den duur natuurlijke koudemiddelen in de auto airco.

Dus wij administreren 180 gram R134a van een jumbo koelkast terwijl op de hoek de garage lekker aanprutst.

Misschien was het idee van economische zaken om de hele handel af te schaffen zo gek nog niet.

Wat dacht je van de nieuwe regel om na lekkage binnen een maand weer te gaan controleren??

Vertel het de klant maar vast dat elke reparatie in ieder geval twee keer voorrijden kost.

groeten Bart

• hen vdk

Bart,

een half uur na reparatie net voordat je de bon schrijft controleren is ook binnen een maand.

Zes maanden is afgeschaft enkele jaren terug omdat het niet werkte in de praktijken .

nu komt het terug door weer andere profeten ergens in Europa.

Onze controle binnen een maand (1/2 uur) noemen we intern de Hen-methode.

groeten

hen vdk

• Bart

Goed idee,

Ik implementeer direct de “Hen-methode”

groeten Bart

• p.ouwendijk

Je moet eigenlijk wat af prakkizeren om onder allerlei zinloze regelgeving uit te komen.

Ik ben nooit lid geworden van de NVKL maar die instantie zou toch mans genoeg moeten zijn te adviseren zodat wij niet lopen te improvseren om onder allelei

rare regels uit te komen.

Koeltechniek is eigenlijk meer een soort administratieve attractie geworden.

Wees creatief en je omzijlt een berg werk.

groet piet ouwendijk

• hen vdk

Helaas heb je gelijk Piet.

Maar…

Probeer positief te blijven en er een sport van te maken om regels voor regels

als onzin te verklaren.

Ik had ooit een auditor die volhield dat een geijkte weegschaal

die 9 kg aangaf bij 10 liter water, het gewicht aangaf wat ik moest noteren

voor het logboek.

Met zulke mensen kun je toch alleen maar medeleven hebben?

groeten hen

• Powned

Gemeente heeft www.onlinesticker.nl gevraagd ze te maken

is dit nog doorgegaan?