Hoge druk

• René

Hallo,in een centaal vries systeem doet zich het volgende sinds kort voor

Plotselinge hoge druk in de installatie 21 bar voor R404a aan hoge druk zijde

Installatie heeft altijd goed gedraaid, condensor ventilatoren draaien continu, en de goede kant op ,condensor is schoon

Installatie is al een keer leegehaald gevacumeerd en weer afgevuld draait dan twee maanden goed en heeft dan weer het zelfde probleem

Installatie staat in Aruba en draait met een buitentemperatuur van 35 graden

Wat zou dit kunnen zijn?

Alvast bedankt voor jullie reactie

Groeten René

• peter van dien

rene,

wat bedoel je met plotselinge hoge druk is dat van de ene week op de andere of gaat het langzaam omhoog.

21 bar is ongeveer 45 °C vloeistoftemperatuur slecht 10° C boven de omgevings temperatuur lijkt mij normaal in de tropen. je zou ook eens vroeg in de morgen kunnen meten dan is de buiten temp ongeveer 20° C

maar je zegd de installatie heeft altijd goed gedraait heb je dat zelf gezien of is het een @!#$ verhaal van je klant of van iemand die er geen verstand van heeft want let op in die landen ik heb er zelf gewerkt zijn alle monteurs ook monteurs ze hebben overal verstand van met hun mond.

wat is er met het oude koelmiddel gebeurt ?

ik hoor van je

peter

• Gerard

Als het een open machine is met asafdichting kan het zijn dat je afstelling van je pump-down pressostaat niet goed staat als je te diep afpompt heb je kans dat je lucht naar binnen trekt via de asafdichting.

Of er zit olie in je pressostaat leiding dan reageert de pressostaat te traag.

Succes

Gerard

• René

Dit zijn de gegevens die ik van een oud collega heb gekregen die naar aruba is teruggegaan

Ik zal meer info aan hem vragen

Ik zal zsm wat van me laten horen

Groet René

• nando

Bij 35° 21 bar is goed, beter dan veel installaties hier in be bij zomertemperaturen.

Bij 404 kan je beter wat hoger werken, deze freon is te gevoelig voor lage drukken zegt mijn ervaring.

groetjes, nando

• mobel

hoeveel verdampers zitten erop aangesloten en zit er een capaciteits-regeling op ?