Beste van Dien,
Snap ik helemaal en volkomen mee eens.
Echter over leveranciers gesproken, op dit moment wordt er ergens in A'dam
47 binnenunits door een geheel niet ervaren loodgieter (althans niet in de koeltechniek) leidingen gelegd en zal ook moeten hardsolderen. Gafco Altron had zich op dit project ingeschreven en binnen gehaald (schijnbaar) ( ik maar denken dat deze jongens alleen maar leveranciers waren )
De beste loodgieter had een halfgebakken lasset, toen bleek dat de helft niet aanwezig was bij lasset, heeft hij bij eerder genoemde leverancier een nieuwe set gekregen (gekocht) alle benodigde materialen zoals headers en of ander koppelstukken die te kort waren gewoon kunnen bestellen. GEK HE????
Zo zijn er wel meer dan bovengenoemde die hun overgebleven filterdroger, kijkglazen enz. graag verkopen ook al is het bedrijf niet STEK erkend.
Ik heb meegemaakt dat leverancier een mooi samen gesteld lijstje had, je weet wel, “verdampertje, aggregaatje, ventieltje, bijpassende doorlaat, type filterdroger en kijkglas, thermostaatje, mini pressostaatje.†Lekker gemakkelijk voor de klant.
Men had uiteindelijk zelf geen ervaring in het werk of hadden geen zin om het te doen. Ik heb twee wagens gedaan (ze bouwden dus gekoelde verkoopwagens) heb daarna verteld dat ie de grond in kon zakken en ben weggegaan)
Het probleem was dat de samenstelling vol fouten zat. Vooral met betrekking op ventielen.
Afkomstig van een leverancier.
Mijn aanstaande schoonzoon: of ik een offerte bij zijn oom wil uitbrengen voor een airco, en o ja, er moest er ook weer één opnieuw worden aangesloten.
Toen ik bij die mensen was om het één en ander op te nemen, vroeg ik gewoon wie heeft die andere afgekoppeld? Nou dat hadden ze zelf gedaan, even gebeld naar de gene die hem in het verleden had gemonteerd (STEK erkend bedrijf) hebben even doorgegeven hoe het moest en klaar was kees. Ik vroeg ging dat goed? Nou ja het siste nog wel aardig met losdraaien van leidingen. Waarop ik stelde ‘dat hij blij mag zijn dat er niet een inspecteur toevallig in de buurt was’, ‘komt toch geen hond’ stelde hij.
Ik heb een nette prijs voor nieuwe installatie neergelegd en € 50,= opgegeven voor opnieuw monteren afgekoppelde unit. Inmiddels 3 weken geleden, daar zal ik wel niets meer van horen, denk je ook niet?
Groeten.