watergekoelde condensunits

• hanske

Geachte heren concollega's,

ik ben op zoek naar een leverancier die me watergekoelde condensunits kan leveren,

ik weet het er zijn er zat maar ik zoek units die zuinig zijn met water en stroom,

de meeste watergekoelde condensunits zijn (nog) niet leverbaar voor R410a

Weet iemand waar ik deze kan halen?

alvast bedankt

groeten

Hans

• henvdk

hoi hans,

daar heb jij toch de vrienden van de koudetechniek voor?

of zijn dat niet je vrienden?

groeten hen

• hanske

heb geen vrienden

• henvdk

Ik begrijp dat je dus nog geen units hebt.

Kun je geen platenwisselaars krijgen en dan op je bestaande units wat maken ?

Wellicht kun je dan kiezen ,lucht of water.

gr. henvdk

Ps

Ik weet dat je minstens 1 vriend hebt en daar slaap je bij.

• hanske

Kan,

Ben ik mee bezig geweest, maar als ik dan alles om moet bouwen naar waterkoeling ben ik bijna net zoveel kwijt dan ik een kant en klaar unit koop bij bijv. airwell of acr(meerdere leveranciers ken ik niet)

• Hans Erkelens

Ik heb laatst twee Toshiba (non inverter cooling only) units omgebouwd. Ik heb Wieland coaxiaalcondensors toegepast en Danfoss waterregelventielen. Deze ventielen hadden het grootste bereik voor zover ik kon selecteren.

Het systeem draait perfect, maar op R410a zit ik wel in het uiterste regelbereik van de waterregelventielen. (condensatietemperatuur 35°C, maar 40°C zou i.v.m. waterverbruik mooier zijn)

We hebben ook ervaring met Carrier, maar soms zijn standaardoplossingen gewoon niet toepasbaar, of toch gewoon veel duurder dan een paar uurtjes creatief omspringen met de juiste componenten.

• henvdk

als het geld van de vakwedstrijdn hieraan werd besteed en aan bijtrainingen voor montage en service , maakte de branche grote stappen.

Maar helaas ,dan komen sommigen met verkeerde petten op wat te kort.

gr. hen