boete vrom

• Bart

Een klant van me, Spar winkelier, krijgt van Vrom een boete van 1500 EURO omdat het onderhoud niet gedaan was!!

De hele wet staat op losse schroeven maar de heren van Vrom gaan nog even op hun strepen staan bij een winkelier met een klein winkeltje.

Totale waanzin, en de doe het zelfers maar lekker aankloten met hun aircos.

De auto-airconditioning mag intussen weer lekker aan rotzooien regels worden afgeschaft.

Waar zijn we nauw mee bezig??

• peter van dien

Bart,

onderhoud en het aankloten zijn twee dingen die los van elkaar staan.

de klant van jou zal geen boete hebben gekregen van VROM maar van de gemeente waarin zijn winkel staat want die houden toezicht.

bij onderhoud probeer je de installaties op zijn best te laten draaiien dus optimale temperatuur, energie verbruik verlagen door b.v de condensors goed schoon te maken want een schone condensor verlaagd de druk waardoor de compressor minder energie verbruikt dus ook de co2 uitstoot verninderd (ENERGIE CENTRALE) en dan niet vergeten bij slecht onderhouden installaties komen de produkten ook onder vuur (telegraaf van deze week)

als je een temperatuur meter meeneent naar een willekeurige winkel dan zie je bijna altijd de temperaturen tegen de 10° C staan

en wat het aankloten zie het zo je komt aanrijden met je bestelauto je rijd door rood en krijg een bon voor en achter je rijden personen auto's die doen het zelfde maar krijgen geen bon denk je dat ze naar jou als eenling luisteren? Nee want je bent bedrijfsmatig bezig.

en ander voorbeeld, een toko maakt op dinsdag tot zaterdag zijn maaltijden klaar op zondag gaat een buurvrouw voor de hele familie een uitgebreide maaltijd maken veel knoflook, trassie en bv kerrie de ander buren gaan klagen de millieu dienst komt langs en gaat naar de toko die moet eerst alles in orde maken zoals geur en koolstof filters uitgebreide controles en daarna een fikse rekening maar de stank is er nog altijd op zondag wanneer deze toko dicht is en daar heeft de millieu dienst geen boodschap aan want de buurvrouw is niet bedrijfs matig bezig en kan niet aangepakt worden, koop je een bedrijfspand voor de zaak dan moet je een aantal parkeerplaatsen hebben koop je dit prive dan hoeft het niet, en zo kan ik nog wel 100 voorbeelden geven.

maar het grootste probleem is dat er niemand meer de straat opgaat iedereen slikt het maar van dat tuig uit de tweede kamer en ik zie dat dagelijks ik woon en werk in den haag als een minister in zijn peperdure wagen aankomt dan rijden er voor en achter motor agenten want stel je voor dat deze nietsdoende stumper voor een verkeerslicht moet wachten maar het overige verkeer komt dan wel tot stilstand en zie maar weer eens uit die ontstane file te komen.

Een ding is heel duidelijk in nederland je bent niets en zal niets worden en mag alleen maar betalen en blijven betalen of je het hebt of waar je het vandaanhaald ach als het er maar komt.

peter

• Bart

Peter, het is vrom.

Die hebben een stel supermarkten ter controle genomen en formeel zullen ze best gelijk hebben, logboek niet ieder jaar bijgewerkt.

Schikking is 1500 euro of voorkomen.

• Terpstra

Heb ook zoiets meegemaakt.

Per toeval had ik logboeken meegenomen om weer een beetje in orde te brengen.

Stomtoevallig kreeg mijn klant controle van vrom.

Helaas geen logboeken, en geen papiertje achter gelaten door mij.

De vrom agent belde mij op en de eerste vraag of ik soms geen crimineel was.

Ik was met stomheid geslagen. De volgende dag wouden ze de boeken hebben.

Die hebben ze gekregen.

Waar sommige installaties wettelijk op papier 4x per jaar moesten worden gecontroleerd was dit in dat jaar maar 2 keer (volgens schriftelijke werkbonnen in logboek)

Ik heb die mensen gemeld dat de installaties wel vaker dan 4x per jaar worden gecontroleerd alleen toevallig niet zo op papier staat. Dat we zelfs (als het heel warm is) zondags als service

naar de klant, een keer door de machinekamer lopen en het pand om te kijken dat er geen problemen zijn. Dat daar ook geen rekening van gestuurd wordt, (duurt een half uurtje) ging er bij die man niet in.

Ik heb een kruis verhoor gehad van twee man sterk bij mij op kantoor. Z’n beetje alles werd door de molen gehaald. In het begin heb ik werkbonnen laten drukken om zoveel mogelijk schrijfwerk uit te bannen. Je gaat er van uit dat er dan werkbon nummers op zitten, nee dus.

De tweede stapel die gedrukt moest worden wel want we hadden er weer van geleerd. Daar vielen ze over. Mijn handschrift is niet super stabiel, de vraag met hoeveel monteurs dat we liepen, nou zij ik, ik alleen. Wilden ze niet geloven.

Of onderhoud via contract was vastgelegd. Niet op papier wel mondeling.

Uiteindelijk was mijn klant aansprakelijk voor zijn installaties natuurlijk, maar ik heb het naar mij toegetrokken. Ik heb het toen der tijd kunnen afkopen met vijfhonderd gulden. Indien ik daar niet mee akkoord ging zouden ze terugkomen en verder gaan spitten. Niet dat ik nou ergens bang voor ben, er was totaal niets aan de hand (nou ja er miste 2 werkbonnen van 2 installaties) maar ik wou van dat gezeik af. Heb ik dus eieren voor m’n geld gekozen en heb betaald. Zo werkt het in Nederland.

Als mij dit nog eens overkomt, denk ik er hard overna om er maar mee te stoppen.Wat die SS'ers doen is niet normaal. Je moet je ogen voor en achter hebben. Als je per ongelijk eens een foutje zou maken en ze staan te kijken hangen ze je op. Ik kan je verzekeren dat je dan moordneigingen krijgt.

• peter van dien

Heren,

even een opsteker !!!!

vanavond 8-8-2007 op de dierenselaan in den haag is wederom een monteur bezig een kompete slagerij koeltechnisch aan te sluiten deze man heeft GEEN stek erkenning en is niet ingeschreven het is het zoveelste voorbeeld van de klote zooi in den haag deze lamstralen vegallen de markt met prijzen van 15 euro per uur en het materiaal verkopen ze voor de netto prijs dus de klant van hun kan zien wat wij ervoor betalen

om even alles naar de klote te helpen

peter