Heb ook zoiets meegemaakt.
Per toeval had ik logboeken meegenomen om weer een beetje in orde te brengen.
Stomtoevallig kreeg mijn klant controle van vrom.
Helaas geen logboeken, en geen papiertje achter gelaten door mij.
De vrom agent belde mij op en de eerste vraag of ik soms geen crimineel was.
Ik was met stomheid geslagen. De volgende dag wouden ze de boeken hebben.
Die hebben ze gekregen.
Waar sommige installaties wettelijk op papier 4x per jaar moesten worden gecontroleerd was dit in dat jaar maar 2 keer (volgens schriftelijke werkbonnen in logboek)
Ik heb die mensen gemeld dat de installaties wel vaker dan 4x per jaar worden gecontroleerd alleen toevallig niet zo op papier staat. Dat we zelfs (als het heel warm is) zondags als service
naar de klant, een keer door de machinekamer lopen en het pand om te kijken dat er geen problemen zijn. Dat daar ook geen rekening van gestuurd wordt, (duurt een half uurtje) ging er bij die man niet in.
Ik heb een kruis verhoor gehad van twee man sterk bij mij op kantoor. Z’n beetje alles werd door de molen gehaald. In het begin heb ik werkbonnen laten drukken om zoveel mogelijk schrijfwerk uit te bannen. Je gaat er van uit dat er dan werkbon nummers op zitten, nee dus.
De tweede stapel die gedrukt moest worden wel want we hadden er weer van geleerd. Daar vielen ze over. Mijn handschrift is niet super stabiel, de vraag met hoeveel monteurs dat we liepen, nou zij ik, ik alleen. Wilden ze niet geloven.
Of onderhoud via contract was vastgelegd. Niet op papier wel mondeling.
Uiteindelijk was mijn klant aansprakelijk voor zijn installaties natuurlijk, maar ik heb het naar mij toegetrokken. Ik heb het toen der tijd kunnen afkopen met vijfhonderd gulden. Indien ik daar niet mee akkoord ging zouden ze terugkomen en verder gaan spitten. Niet dat ik nou ergens bang voor ben, er was totaal niets aan de hand (nou ja er miste 2 werkbonnen van 2 installaties) maar ik wou van dat gezeik af. Heb ik dus eieren voor m’n geld gekozen en heb betaald. Zo werkt het in Nederland.
Als mij dit nog eens overkomt, denk ik er hard overna om er maar mee te stoppen.Wat die SS'ers doen is niet normaal. Je moet je ogen voor en achter hebben. Als je per ongelijk eens een foutje zou maken en ze staan te kijken hangen ze je op. Ik kan je verzekeren dat je dan moordneigingen krijgt.