Mag een branchevereniging je adres geven aan de arbeidsinspectie.??

• henvdk

We kregen PED controle door de arbeidsinspectie.

Ze hadden de adressen van de branchevereniging gekregen.

Op m'n vraag ;als ik niet bij een branchevereniging was had ik geen controle ?

antwoorden ze ; waarschijnlijk niet.

Collega's kom op ,daarom ga je toch niet voor bij een branchevereniging?

Ze wisten van m'n antwoordbrief dat we gecertificeerd waren voorPED

en toch controle.?..Ja ze wisten immers niet wie ze dan wel moesten controleren..

Te gek toch

Een BV beginnen en inschrijven bij de KVK als groothandel en dan alles installeren.

Kraait geen haan naar.

Wie weet “ met zekerheid ” dat de adressenlijst van de branchevereniging niet openbaar gemaakt mag?

Als dat zo zou zijn neem ik verdere juridische stappen en zoek ik een andere branchevereniging,die van te voren tekent

dat mijn adres privacy is.

groeten hen

• Terpstra

Je hebt gelijk Hen, zit je eenmaal in de molen ben je de klos.

Uiteindelijk zou de branche dat niet mogen doen, anderzijds, dat zijn ook de gene die de boel een beetje opjutten om je PED certificaat te halen en uiteindelijk ook de installaties (daar draait het ten slotte om) zo op te leveren. Maar ja wat doe je er aan? Het is uiteindelijk een opgelegde regel vanuit Brussel. Één van de voordelen van Europese éénwording. (en waarschijnlijk doen we in Nederland er nog een schepje boven op)

Het nadeel is de gene die probeert de boel in orde te hebben (soms met vallen en opstaan) staan voorin de rij.

Je Stek heb je ook al vele jaren, om het jaar tot 2 jaar controle. (is uiteindelijk het zelfde)

• Joop Hoogkamer

Beste Hen,

Jammer dat je niet even contact met mij hebt opgenomen, want dan had ik je kunnen vertellen, dat het absuluut niet de NVKL is geweest die adresgegevens heeft afgegeven. Als oud bestuurder weet je dat dat het NVKL-beleid is, geen gegevens aan derden. De adressen zijn verkregen uit een oud NH3 onderzoeksbestand en de openbare STEK gegevens. Met je bericht zet je de NVKL (weer) in een zeer kwaad daglicht en dat had ik niet verwacht van een oud NVKL-bestuurder. Dus graag de volgende keer eerst even nagaan of je vermoedens juist zijn.

NVKL,

Joop Hoogkamer

• peter van dien

Hallo,

Ik weet dat er div. milieu diensten op deze site kijken ik heb het zelf meegemaakt ook div. gemeentes en controlerende instanties dus alles wat ik en wat jullie schrijven wordt gezien de zg wet op de privacy bestaat alleen in die gevallen wanneer het deze instanties uitkomt anders niet ze willen alles van je weten maar je mag hun niets vragen vanwege die wet

peter

• peter van dien

De milieu diensten en de arbo en de rest van het zootje moesten eens op de airco pagina gaan kijken dan weet ik zeker dat ze zich de pleuris schrikken

peter

• henvdk

Ik weet niet wat je bedoelt met “weer” ?

Ik heb inderdaad ,constructief, in het verleden gepoogd om het in het kwade daglicht stellen van de NVKL, door bureau-medewerkers ,recht te zetten.

Daarvoor moet je als bureau de zgn. MKB achtige bedrijven wel begrijpen.

Dan de adressen.

Als de medewerker van de arbeidsinspectie mij open aankijkend antwoord ,dat ze de adressen heeft van de NVKL en de KVK moet ik aannemen dat dat zo is.

Wat heeft zij te verliezen ?

Laat me duidelijk zijn Joop.

Mijn “gratis ”inzet is er niet voor het bureau maar voor m'n collega installateurs.

Omdat je mijn ex functie noemde op deze site,

reageer ik ook op deze site.

sterkte

gr. hen