Stille condenswaterpomp v. slaapkamer

• Jan

Weet iemand wat een werkelijke stille condenswaterpomp is die ik bij een binnenunit van een split airco in een slaapkamer kan plaatsen?? De opvoerhoogte is ongeveer 1 meter boven de binnenunit en vervolgens ongeveer 11 meter horizontaal naar buiten.

Ik heb nu al twee peristaltische pompen geprobeerd (Little Giant en Aspen) maar klant klaagt over het tikken van deze pompen. Deze pompen heb ik dicht bij de binnenunit in de slaapkamer geplaatst ivm de beperkte opvoerhoogte.

Alvast bedankt voor de tips!

• Hans Erkelens

Wij hebben zeer goede ervringen met de nieuwe mini blue pomp.

Erg stil, en goede aanzuig en opvoer-eigenschappen.

De pomp is momenteel nog alleen met 230 V koelsignaal aansturing leverbaar, maar dat is met een beetje creativiteit voor invertersystemen ook op te lossen. (bijvoorbeeld met een thermostaat in de binnenunit die het signaal voor de pomp schakelt)

• Jan

Hans, bedankt voor jouw advies. Hoor je deze Mini Blue werkelijk niet?? Ik heb een klant die zeer gevoelig is voor tikkende en brommende geluiden in de slaapkamer.

Jan

• Hans Erkelens

De mini blue is echt heel stil. Als je hem tegen een holle wand aan plaatst kun je wel lichte resonantie geluiden krijgen, maar de pomp zelf hoor je bijna niet.

De pomp hoeft ook niet in de slaapkamer geplaatst te worden. Je kan deze pomp moeiteloos enkele meters verderop (in een andere ruimte) plaatsen.