Wederom een bedrijf zonder papieren

• peter van dien

afgelopen dinsdag ben ik door de eigenaar van een nieuw te bouwen supermarkt benaderd om de installatie af te maken van iemand die niet is komen opdagen ik ben de volgende dag wezen kijken en zie hier de monteur zonder papieren is vollop aan het werk met ik schat zo 140 Meter koelleiding door verschillende muren zonder bescherming gewoon een gat gehakt en daar de leidingen doorheen over en langs de scherpe stenen.

Straks is de installatie klaar en komt er een millieu inspecteur die vraagd naar de logboeken en stickers die zijn er niet dus er wordt een stek erkend installateur gevraagd om even de logboeken in orde te maken.

Wat de inspecteur niet vraagd is wie heeft de installatie aangelegd want dat is op dat moment niet belangrijk het gaat om de koelmiddel inhoud, stickers en een onderhoudscontract.

Waarom controleren deze inspecteurs niet wie het aangelegd heeft.

Ieder maakt zich druk over PED een Nobo enz. deze monteurs niet die hebben overal @!#$ aan de klant evenzo als het maar goedkoop is

peter

• icecube

hey Peter,

gewoonweg naar de werf gaan om eens goed te gaan lachen ,en ze dan finaal laten stikken.mocht ieder installateur met ballen, niet naar de eventuele winst lonken, zo handelen,er zouden minder zwart en niet erkende klungels werk geboden worden.

maar we denken van “we helpen die even ”en die zal later verder met mij werken,maar geloof het,niks is minder waar.de eerste beste gelegenheid dat die man winst ruikt gaat die terug bij zwartklungel aanbellen.

grts m8, icecube

• henvdk

Ja peter ,

Als er zoveel leiding gebruikt is zal er best een tank opzitten van meer dan 7 kg en dan valt de installatie onder de PED category 2 ,wat wil zeggen dat een Nobo die moet gekeurd hebben, als die beun niet gecertificeerd is.

Onder de cat 2 moet hij evengoed voldoen aan de PED.

Gebeurt er wat?

Reactie arbeidsinspectie zal zijn ;Installatie voldoet niet aan de wet.

Gebruiker is aansprakelijk.

Komt er brand? verzekering kan eronderuit.

Maarja, Ik rij dagelijks harder dan 50 of 80 of 120 en toch krijg ik gemiddeld maar 1 bon per jaar.

Laat je door die flauwekul niet stressen.

Bouw langzaamaan een betere klantenkring op

gr. hen