logboek

• Don Gerard

Collega's,

een collegabedrijf is gestart met de logboeken, en dus de gehele registratie, op een server te verwerken. Mooi zou je denken alles leesbaar en op te vragen. Maar als je dus ter plekke geen mogelijkheden hebt om in te loggen of het wachtwoord niet weet betwijfel ik of dit wel toegestaan is?

Gerard.

• Terpstra

waarom zou dit niet toegestaan worden?

Als iemand iets verwerkt via een server, zou ik niet weten waarom dit niet zou mogen.

• Don Gerard

Als er niets wordt achtergelaten in het fysieke logboek dat bij de klant aanwezig is dan valt er voor de overheid en collega's niets te controleren. Het “electronische” logboek streeft als zodanig zijn doel voorbij.

• Terpstra

ik was in de veronderstelling dat dit als exstra naast '“ fysieke logboek” was.

Waar laten ze dan de werkbon?

Deze moet toch in logboek gevoegd worden en daarbij ook het logboek invullen?

Plakken ze de werkbon op het beeldscherm? Hoop ik voor ze dat ze niet te veel storingen hebben. Ha ha ha. (grapje)

• Don Gerard

Maar dus even terug te komen op de originele vraag mag het of niet?

• peter van dien

Een kompleet logboek moet altijd bij de installatie aanwezig zijn dus niet op het hoofdkantoor van een filiaal of bij de boekhouder bij de verkoop van een zaak moet het logboek bij de installatie blijven en er worden, als er een nieuwe monteur komt geen nieuwe installatie nummers aangebracht alles blijft zoals het was, maaaarr als er geen logboek aanwezig is en een millieu inspecteur komt langs en de klant zegd “ik heb nooit een logboek gehad van mijn monteur of installateur” dan moet de monteur of installateur dit kunnen bewijzen het enige bewijs is bij elke handeling de papieren door de klant of filiaalhouder laten tekenen met de naam in blokletters en een copy meenemen dit is niet overdreven het is in je eigenbelang.

peter

• peter van dien

http://www.stek.nl/content/Informatie/Docs/RLK2006.pdf

mischien is dit alweer oud maar lees het toch maar

peter

• Terpstra

Don Gerard,

Als stek erkend monteur / bedrijf had je dit zelf ook kunnen weten.

Logboeken moeten bij installatie zijn.

• Don Gerard

Electronische handtekening kan ook! Als de klant nadrukkelijk een inlogcode krijgt van de installateur is het eea terug te vinden. Op deze manier lijkt alles formeel voor elkaar te zijn. Indien de desbetreffende klant zijn inlogcode kwijtraakt, een landelijk supermarktketen met enig regelmatig wissellende filiaalleiders, is de installatie en logboek wel erg afgeschermd.

Ik kom als “concurrend” collega eveneens controle uitvoeren en kan ter plekke niets inzien. Het lijkt mij dat het electronisch logboek onvoldoende is!