On 2007-12-19 at 07:17:57,
The following information was submitted:
From Host: 81.205.126.13
Bericht = zal Ricardo wel leuk vinden,als er zo word gehandeld over zijn salaris…..
(afzender: collega@planet.nl)
Bovenstaand bericht ontving ik buiten dit prikbord om, in mijn postvak. Dat vind ik jammer, want juist deze anonimiteit vind je in ons bedrijf niet terug.
Hier binnen heerst gelukkig geen dictatuur. We hebben geen geheimen en houden van “open” communicatie. Dit, in combinatie met zeer gevarieerd werk en een marktconforme beloning, maakt dat de persoon in kwestie het prima naar z’n zin heeft bij ons bedrijf.
Uit de bewoordingen van de afzender destilleer ik zelfs een vorm van afgunst.
Als je goed leest, staat overigens het salaris hier niet ter discussie. Ook wordt er nergens over “gehandeld”. Er is toch een duidelijk verschil tussen handelen, en het uitlokken van reacties op een forum. Onderhandelen doen wij doorgaans zonder tussenkomst van derden. Overigens is dit forum voor iedereen toegankelijk, dus ook voor de betrokken persoon, en die weet er van!
En dan tenslotte mijn reactie op het anonieme e-mail bericht: Ja, Ricardo vindt het leuk dat wij zo handelen. Hij komt niets tekort….en groet hierbij zijn vermoedelijke ex-collega.
Een constructieve bijdrage aan de discussie op dit forum zou de afzender overigens meer sieren.