NVKL

• Joop Hoogkamer

He jongens valt er niets meer te klagen?

Joop Hoogkamer

• peter van dien

Goedenmorgen Joop,

Ik denk dat de zin eruit is de winterslaap is zo afgelopen maar op het airco prikbord is er nog wat te doen

peter

• Terpstra

Stilte voor de storm?…………geniet er maar even van Joop.Joop Hoogkamer schreef:

>

> He jongens valt er niets meer te klagen?

>

> Joop Hoogkamer

• kennard

Geachte Heer Hoogkamer,

Ik kan me niet voorstellen dat u zit te wachten achter uw buro, tot u op het prikbord iets kan lezen van klagende monteurs…….?!

Het verbaasd me enigzins dat u zich op deze manier op het prikbord doet gelden.

Ik was namelijk in de veronderstelling dat u, dhr.J.Hoogkamer zich niet verlaagd tot het meedoen aan “zeuren” over van alles en nog wat.

Zoals de regels die wij moeten volgen en keuringen waaraan een ieder moet voldoen het investeren in tijd en met geld om de zaken op orde te hebben,……..

TERWIJL er dus nog steeds mensen zijn die de boel proberen te “flessen”, die niet volgens de huidige of welke regels dan ook te werk gaan.

Zowel in de koeltechniek als in de airconditioning worden die regels elke dag met voeten getreden….!!!

En dan vraagt u: is er niks meer te zeuren..?!

Beetje jammer…….

MVG,

Kennard Ruis.

• kennard

Ik wil nog even aangeven dat de “toon”van mijn reactie niet is om u te beledigen.

Ik ben namelijk wel van mening dat U, in mijn ogen, iemand bent die aan dit soort“gezeur”toch wel wat zou moeten kunnen doen…?!

Het is ontzettend jammer dat bedrijven en mensen die voor die bedrijven werken toch telkens weer geconfronteerd worden met mensen die NIET volgens de normale gang van zaken werken en prijzen rekenen die ECHT nergens over gaan en absoluut onder de markt liggen.

En dan heb ik het nog niet eens over de kwaliteit van de systemen en de plaatsing ervan.

gr, kennard

• p.ouwendijk

beste kennard,

ik heb me ook jaren geergerd aan dit soort mensen die overal lak aan hebben en door de overheid zelfs als ze op een presenteerblaadje aangeboden worden niet

worden aangepakt geeft ook een beetje aan wat voor soort mensen dit zijn waar-

schijnlijk het zelfde soort als de beuners.

Ga gewoon je eigen gang probeer op een redelijk prettige manier je geld te verdienen en reken vooral niet op de overheid want die heeft het te druk met

nieuwe panden / door ons betaalde afscheidsfeestjes / betalen van huur in het buitenland / verzinnen van nog meer regels die geld genereren en zo kan ik nog wel even doorgaan maar dat doe ik niet want ik laat mijn vrije zondag niet verpesten door de overheid. ( ducati heeft de GP niet gewonnen dus dat is al erg genoeg.

Groet

Piet Ouwendijk

• kennard

Heer Ouwendijk,

Ik ben géén Ducati fan maar heb wel gekeken(gelukkig) t was me wel spannend zeg.Jammer dat Rossi niet gewonnen heeft.

Ik laat ook zeker mijn weekend niet verpesten hier door hoor.

Ik weet ook dat het allemaal zo is maar toch…

Nog steeds doe ik wel elke dag mijn stinkende best om klantgericht te werken en maak en ontwerp alleen installaties waarvan ik overtuigd ben dat die goed zijn en voldoen aan de normen die ik (wij) stellen.

En tja die beunhazen zullen er inderdaad nog wel ff blijven.

Al hoop ik dat dit gauw afgelopen zal zijn met de invoering van nieuwe regels.

( ja ik weet t hoopvol maar we zullen t zien)

Prettige avond en bedankt voor de reactie.

MVG, kennard

• p.ouwendijk

Geachte Heer Hoogkamer,

Een collega van ons begon een eigen bedrijf maar had nog geen werkvoorschriften

dus vroeg ik aan een andere collega die lid was van de NVKL of hij werkvoorschriften kon bestellen. Hij besteld en wat krijgen wij tot onze verbazing

Oude werkvoorschriften waarin staat dat installaties met meer dan 30 Kg. nog 4x per jaar gekeurd moeten worden. Moet je mee aankomen bij het STEK.

Vind ik persoonlijk toch wel een beetje jammer van uw organisatie en kunt u misschien wel zeggen dat de tijd voor sommige dingen ontbreekt maar als een installateur met die reden zijn zaakjes voor het STEK niet op orde heeft dan mag hij rekenen op een herkeuring van weet ik veel hoeveel Euro !

Groet

Piet Ouwendijjk

• peter van dien

Piet,

welkom, heeft je colega een gele bestelbus?

peter

• Joop Hoogkamer

Geachte heer Ouwendijk,

U zit er volkomen naast. U suggereert, dat een STEK erkende installateur een boete krijgt, dit is een volslagen onzinnig uitspraak die u niet hard kunt maken. De Europese wetgeving eist een minimale controle frequentie en het staat een ieder vrij om daar van af te wijken, als er maar wordt voldaan aan die minimale frequentie. De NVKL is van mening, dat de ‘oude’ frequentie, die meer dan 15 jaar werd/wordt gehanteerd heeft bijgedragen aan lekdichtere installatie die tevens energie efficiënter draaien, immers het is beter om meerdere malen langs een installatie te gaan.

Graag zie ik van u harde bewijzen waar boetes zijn uitgedeeld op basis van een verhoogde controle frequentie. Dus niet zomaar iets beweren, maar nu ook hard maken.

En onze organisatie heeft al haar leden direct en ook niet leden via de vakpers ruim van te voren geïnformeerd over de veranderde controle frequentie met daarbij het advies om te blijven bij de oude frequentie om redenen die ik eerder heb aangegeven en natuurlijk voor zover commercieel mogelijk.

Met vriendelijke groeten,

NVKL

Joop Hoogkamer