Denk mee en geef een goed idee

• peter van dien

Mannen,

Er komen weinig of helemaal geen ideen uit de koelwereld is er dan niemand die een ervaring wil uitwisselen goed of slecht wij kunne elkaar helpen maar niet door je kop de andere kant op te draaiien en dan later veel comentaar te leveren

het onderstaande heb ik een tijd geleden aan de Hr, J, Hoogkamer gemaild,

Geachte Heer Hoogkamer,

Ik wil u het volgende melden,

het registratie nummer dat wij moeten maken bij een installatie is naar mijn mening sterk achterhaald en wel hierom,

het nummer is vaak plaatst/adres gebonden postcode,huisnummer,toevoeging,nummer bij verhuizing krijgt deze installatie heel vaak een nieuw nummer of sterker nog op de zelfde plaats en een nieuwe reparateur veranderd het nummer ook vaak zo is de installatie niet meer te achterhalen

Ik denk dat het beter is om een registratie nummer aan te vragen bij een onafhankelijke instelling (bv NVKL) zoals bij auto’s dit nummer blijft altijd bij de installatie en is ook te achterhalen ook bij verkoop 2e hands ed., bij nieuwe stekkerklare installaties levert de groothandel direct een nummer, machines, verdampers en oude meubelen ouder dan bv. 10 jaar worden direct uit de handel genomen de 2e hands handel krijgt hiermee een klap en de *hfk controle is een stuk simpeler geworden je weet wat er verkocht is en wat er in de handel is.

Bij split systemen krijg je een definitief nummer als het logboek is ingevuld en op een onafhankelijk site geplaatst en definitief is die voor iedere stek erkende installateur zichtbaar is en niet voor een stek doehetzelf monteur.

Een registratie nummer zou bv. gegeven kunnen worden als een niet na te maken plaat (voorbeeld bij mij)

Koudemiddel registratie zou bij nieuwe installaties achterwegen kunnen blijven.

Voorgevulde split airco’s kunnen niet geïmporteerd worden alleen lege installaties tenzij stekkerklaar.

Waarom stuur ik u dit

In den haag worden steeds meer installaties gemaakt door Surinamers, Marokkanen, turken, Egyptenaar.

Een tijd geleden was ik in een restaurant bezig met een koelinstallatie toen kwamen er twee turken binnen met een witte gasfles in een grote vuilniszak de eigenaar stuurde mij weg terwijl ik bezig was.

Pas geleden ben ik gebeld door dragon garden in monster de buren hadden de koelleidingen door geknipt ik heb de milieu politie in Rijswijk gebeld en dit gemeld er zou een politie agent komen en die kwam na een uur ze gaven voorlopig de buren gelijk en ik werd ik een hoek gezet en mocht van de politie agente de enige koelcel vol eten niet meer repareren totdat ik de volgende dag toestemming kreeg om het te maken door deze politie agente ben ik volledig in de zeik gezet en ze verspreide nog leugens ook ik zal ook nooit meer een melding doen.

Wat mij opvalt is dat steeds meer zwart werkers (zonder enige opleiding of stek diploma) nieuwe machines kunnen kopen en ook soms tot complete installaties en daar wordt niet tegen opgetreden ik heb voorlopig even genoeg gezegd.

Peter van dien

• peter van dien

Al een paar maanden is fred huisman de tweede hands panelen bouwer bezig de mensen te vertellen dat ik failliet ben hij heeft op die manier al diverse koel en vriescellen van mij afgepakt hij heeft geen stek diploma en is helemaal niet stek erkend maar koopt wel de machines bij de bekende leveranciers maar die ontkennen natuurlijk, en de bijbehorende apparatuur

ik heb een paar maanden geleden een mail gestuurd met het verzoek mij te bellen om te vragen waarom hij dit doet hij heeft niet gebeld en ook geen excuus aangeboden nu is het mij beurt deze gore ongeschoolde rat kom ik nog wel eens tegen

om even duidelijk te maken hoe sommige mensen te werk gaan

peter

• Terpstra

Een registratie systeem (zoals een APK en uitgebreider ) voor koelinstallaties heb ik jaren geleden al eens voorgesteld aan de NVKL. (net toen de STEK een paar jaar bestond)

Het systeem wat men hanteert is niet te controleren.

Er moet een controle dienst zijn waar elke koelinstallatie c.q. meubel aangemeld moet worden.

Op moment van aanmelding moet er dan een registratie nr. aan verbonden worden.

Kenteken platen maar één soort. Dit zou dan ook moeten gelden voor CE markeringen één plaat en niet ieder zijn eigen plaatje verzinnen. (zoals het nu gaat) natuurlijk het namaken zo moeilijk mogelijk maken. Één soort logboek. Bv. alleen te verkrijgen bij NVKL. Iedereen kloot maar een eind aan.

Indien installatie verhuist moet dit doorgegeven worden.

Installateurs moeten daadwerkelijk erkend zijn als STEK en voorzien van PED certificaat.

De groothandel mag niet meer zijn handel ‘die te lang op schap staat’ doorverkopen aan niet erkende bedrijven of opkoophandelaren. Het verbieden van verkoop via ‘doe het zelf zaak’

Kom ik te vaak tegen nieuw spul in verpakking bij een opkoper te koop voor minder dan de helft waarvoor ik het normaal kan inkopen. Mijn klanten struinen heel internet af en kopen een nieuwe installatie voor een schijntje. Kom je het even aansluiten?

Helaas werken hier de groothandels aan mee.

Inspectie diensten verbeteren, door mensen die weten waar het overgaat. Bv. bij gemeenten.

Wat een stelletje imbecielen zeg.

Ik wil gerust met een aantal mensen een dergelijk systeem opzetten alleen wie gaat dat betalen?

• peter van dien

Het kentekenbewijs van auto's moeten wij ook zelf betalen waarom de klant niet een overheidsverplichting maar een eenheid kan zeker geen kwaad maar als je een koelof vriesinstallatie plaatst met een centraal systeem moeten dan alle koel en vriesinstallatie's dan onder één stek nummer of een uniek nummer vallen? bij de verkoop of afbraak van een van de onderdelen zou dit direct gemeld moeten worden

aan de kenplaat denk ik aan de naamplaat van bv smeva of kovu als ze vastzitten krijg je ze niet los zonder te beschadigen.

airco's uit de supermarkt zouden alleen leeg verkocht of zelfs ingevoerd meoten worden en een erkend installateur zou deze mogen vullen en in bedrijfstellen en direct het logboek invullen als het akkoord is dan pas de kenplaat bij een split bv.de naam of het unieke nummer en dan nr. 01 en nr. 02 enz.

er zijn in de tweede kamer wel een paar personen te vinden die een spaarpotje hebben of dit willen regelen.

ik ben vandaag niet in een opperbeste stemming omdat ik voor de zoveelste keer heb gehoord dat ik niet mag werken omdat ik FALLIET ben en dat is door een rat in omloop gebracht zie ook airco prikbord

wij horen weer

peter

• Joop Hoogkamer

Beste Peter,

Bij het opstarten van STEK begin negentiger jaren heb ik al geadviseerd om een uniek nummer systeem, echter installateur wilden graag hun eigen identiteit (debiteurnummer incombinatie met STEK-nummer) gebruiken. Mijn idee was de postcode plus huis/winkelnummer. Hier is dus niet voor gekozen.

Wat betreft het leveren van koudemiddelen aan jan en alle man, daar komt zoals je wellicht weet een verscherping op. Per 4 juli 2009 is het niet meer toegestaan synthetische koudemiddelen te leveren aan niet gediplomeerde personen. Het staat nog niet erg scherp in de EU Verordening maar de geest is helder en bij omzetting naar Nederlandsrecht maak ik mij sterk voor die helderheid.. Natuurlijk zijn er altijd randfiguren die de mazen opzoeken.

MVG Joop Hoogkamer

• peter van dien

Geachte heer Hoogkamer,

Het in de hand houden van koudemiddelen is een zeer goed begin maar wat doe je met de voorgevulde ac die in de verkoop zijn bij de doe het zelf zaken ik zou zeggen geen voorgevulde buiten units meer alleen vullen door een van ons met logboek en koudemiddel registratie dan weet je ook wat er in de handel gebeurd

Wat de stickers betreft je zou kunnen beginnen met de hoofdletters ´NL´ gevolgd door 8 cijfers en dan het aantal installatie´s bv 10 stuks 1 van 10 2 van 10 enz. de stickers kunnen van het type zijn zoals Kovu of Smeva gebruikt op de koel en vriescellen keihard en dik en niet af te halen

Voorbeeld

Naam van de installatie

Eventueel Installateur

Tel 079 3531130

NL 123456789 1 - 10

NVKL Nederland

Het voordeel van een nummer is dat er geen installateurs meer zijn die hun eigen naam en nummer over het reeds bestaande nummer heen plakken deze sluikreclame is dan niet meer nodig

meer hoeft er niet op de rest staat in het logboek of op internet

NL 123456789 1 van 10 of NL 123456789 1 -10

NL 123456789 2 van 10

als er andere ideeen zijn plaats ze dan

peter

• p.ouwendijk

Ik denk dat het 15 jaar na invoering er niet meer zoveel toe doet.

De stickers gaan er toch wel vanaf of er overheen.

toch wel eens gezien stuk of wat stickers van diverse installateurs

groet piet ouwendijk

• peter van dien

Hallo Piet,

inderdaad deze mensen moesten een flinke uitbrander krijgen zouden ze dat ook doe met de kentekenplaat van hun auto?

peter

• Peters

Toen Jezus zich hier op aarde manifesteerde, wou hij de mensen bewust maken van hun eigen potentie.

De mens was zijn gelijke, zoals ook god dat was.

Ieder mens is als God in zijn eigen universum.

Jezus, wilde dat verduidelijken aan de hand van enkele praktische toepassingen, zoals dood gaan en weer terug keren.

Het leven hier op aarde was immers slechts een manifestatie van het bewustzijn.

En de lezer die nu kortsluiting in zijn hoofd ervaart, en gereed staat om mij aan het kruis te nagelen, moet beseffen dat de mensheid dat keer op keer doet met iedere verloste.

De eigen angst projecteren door reflecteren.

Hup weg ermee; aan het kruis, op de brandstapel, een nekschot.

Zijn ze nu helemaal besodemietert?

Vertellen dat we geen slaaf hoeven zijn, en alle vrijheid en mogelijkheden hebben?

zoveel vrijheid is te eng.

Dat durft men niet aan.

Nee, we hebben een leider nodig die ons vertelt wat te doen.

En wie anders denkt, doet of zegt, zal ervan lusten.

Na de kruisiging kreeg men uiteraard spijt, en dat werd onze erfzonde.

We geven onze angst en slaafse karakter door aan onze kinderen, generatie op generatie.

Geloven zijn onderdrukkende machtszuilen.

Iedereen die God buiten zichzelf zoekt, is een slaaf van het systeem.

En wie God in zichzelf erkent en vindt, is een vreemde die veroordeeld wordt.

Dat ondervond Jezus, en al zijn volgers.

Ik ben de weg, de waarheid, en het leven, staat geschreven.

Ieder mens afzonderlijk als God in eigen universum.

We komen deze kernwoorden in de Bijbel veel tegen, zoals in het begin van het Johannes Evangelie: “In het Woord was Leven en het Woord was bij God en het Woord is vlees geworden en wij hebben Zijn heerlijkheid aanschouwd, een heerlijkheid als van de eniggeborene des Vaders, vol van genade en waarheid” (Johannes 1, 1 en 14).

Het betreft hier dus geen externe god, maar de god in ieder mens.

De mens als vlees geworden woord van god.

Het is eenvoudiger dan fietsen, en toch worstelen we al eeuwen om dit in de juiste context te plaatsen.

De gemakkelijke weg is steeds de slaafse weg.

De waarheid is moeilijk, omdat we dan moeten beseffen dat we allen als 1 zijn.

En daarmee zelf verantwoordelijk voor de puinhoop om ons heen.

Het echte Leven in genade en waarheid is bij Hem! En Hij wil het ons schenken: Ik ben de weg, de waarheid en het leven, voor jullie!

Hij is de weg en tegelijkertijd ook het doel van die weg: de weg naar God toe.

Een andere weg dan door Hem is er niet, wil je ten minste bij God komen.

“Niemand komt tot de Vader dan door Mij”.

Maar die begint wel hier en nu bij ons, het is wel ónze levensweg.

“Ik ben de weg, komt allen tot Mij, die vermoeid en belast zijt en Ik zal u rust geven”.

Voor wie de tegenstelling van de reflectie begrijpt, is het allemaal wel gesneden koek.

Wie nog niet zover is lijdt nog even verder in het gekruisigde bestaan.

• Willem

mis ik wat ??