binnen deel maxicool

• bruchez

Wie weet hier een antwoord op:Ik wil van een maxicool binnendeel type SGL09HOC alleen het koelsignaal gebruiken.

Maar als ik er spanning op zet gaat de lamel een keer open en dicht en gaan de led.s operation en nachtstand knipperen.

• kennard

Hallo,

Je hebt voor je binnendeel altijd spanning nodig voor je print e.d.dus simpel alleen spanning zetten op het koelcommando gaat niet.

In dit geval is het zo denk ik dat de unit in storing gaat omdat er geen spanning staat op de print maar alleen op het commando.

gr, kennard

• bruchez

hallo kennard : Het zit zo ,er zit een snoer 230V aan het binnendeel deze zit aangesloten dus de print heeft spanning .

Normaal gesproken stuurt het binnendeel het buitendeel aan maar dat commando heb ik niet nodig ,want het buitendeel is van een ander merk en deze heeft een eigen voeding.

Dus mijn idee was ,zet 230 op het binnendeel aansturing ventilator enz binnendeel stuurt koelcommando naar buitendeel en het draait.

Mooi niet. o ja buitendeel is een mitsubishi triple split.

• kennard

Ik denk dat het probleem voort komt uit het feit dat het Maxicool binnendeel géén communictaie “ziet” met z'n buitendeel.

Normaliter kun je niet zomaar single-splits aan elkaar knopen en dan denken dat het gaat werken.

Wat wel een optie is om een externe thermostaat het buitendeel te laten schakelen d.m.v een simpel relais er tussen te bouwen en die te schakelen met je ruimte thermostaat.

Daarnaast kun je dan in je binnendeel de print verwijderen en alleen je fan 230 geven en je louvre motor zal wel 12 of 24 volt zijn, maar dat is ook op te lossen.

Maar ja dat is wel een hoop “geneuzel”, waarom bestel je voor één de twee geen orgineel erbij…..?!!

scheelt echt een hoop geklooi.

Gr, kennard