maxicool airco

• andy

ik heb een probleem met een maxicool airco hij reageert niet altijd

ik zet de airco aan op koelen maar buiten springt de compressor en ventilator niet aan een paar keer aan en uit zetten en dan gaat ie soms zou dit kunnen liggen aan de voeler op de binnenunit achter de filters? ik heb de spanning gemeten op de buitenunit de compressor krijgt 230 volt of kan het aan de print liggen hoe kan ik dit het best meten of testen wat er stuk is voeler kan ik nog doormeten in ohms als ie hoge waarden aanduid is ie stuk of niet soms ik weet er geen raad mee en loskoppelen gaat niet dan ben ik mijn gas kwijt en ik kan het niet opslaan in de buitenunit dan moet ie toevallig draaien wie weet raad

mvg andy

• henvdk

Met zulke vragen moet je toch bij Maxicool zijn?

• andy

ik ben bij maxicool geweest

hier een dealer in de buurt

mijn 2 jaar garantie was juist om

ze hebben gewoon gezegd dat ik de spanning moest meten

of dat de print stuk was maar mijn vraag is hoe kan ik dit dan testen

mvg andy

• Willem

garantie om, helaas, dus maar gewoon betalen dan dus, goedkoop =duurkoop?

• andy

is wel de eerste airco waar ik stukken aan heb,en elk merk heeft wel een probleem

ik heb er al veel geplaatst en maxicool is niet zo goedkoop hoor

als parteculier aangekocht, ik heb geluk dat ik korting krijg op maxicool,lg,mitsubitsi,mcquay aan dealerprijzen mvg andy

• henvdk

Elk gerenommeerd A merk heeft 3 jaar garantie.

Ik begrijp je importeur niet.

Als wij poblemen hebben ,als officiceel LG dealer (met serienummer dus) ,

hebben we per koerier nieuwe onderdelen of gehele nieuwe units.

En dat dus gratis.

Maxicool zit in Wessem ,dus reageer daar maar .

Als jouw dealerprijs -50% is ,heb je dus NUL korting.

Wij hebben laatst de reparatie van 3 maxikoelers van 3 jaar oud afgewezen en nieuwe ECHTE LG-A-merk units daar verkocht.

Voor klant en milieu dus een negatieve zaak.

gr. hen

• peter van dien

Hen,

je geeft een heel negatief beeld van wat mensen moeten en kunnen uitgeven heb jij ook een Ferrari voor de deur staan en een Bentley bestel/service wagen?

Nou ik niet je geeft uit wat je uit kunt geven of moeten alle mensen die een airco willen naar lenen.nl? en wat lg betreft je zou ook een beter merk kunnen nemen want het blijft een koreaantje.

peter

• henvdk

Peter ,

Het is niet m'n bedoeling om aan te geven hoeveel men moet uitgeven.

Ik probeer alleen aan te tonen dat 2x 60% uitgeven duurder is dan een keer 100%

Als je alles telt en vakkundig aansluit is de vakhandelaar zelfs goedkoper.

Alleen die telt het in een keer.

En wat de ferrari en bentley betreft.

Ik heb een volkswagen en een gazelle fiets.

En toch rij ik wel eens te hard.

groeten hen

• Terpstra

de compressor krijgt spanning, zeg je.

Dat zou betekenen dat er geen probleem is met aansturing van buitenunit.

Volgens mij geen defecte voeler.

Meet je ook spanning op je 0 draad bij buitenunit? (of op 0 draad afkomstig van buitenunit aansluitingen op binnenunit) Als deze 0 draad ook over print loopt zal daar een probleem zitten.

Zit er ergens niet een 0 draad los?

• andy

ja daar meet ik ook spanning, de nul die van de binnenunit naar buiten gaat ook

af en toe gaat de compressor en draait ook de ventilator maar dan moet ik hem dikwijls aan en uit zetten blijft hetzelde in welke modus ik hem zet

mvg andy