Gaat dat net zoals bij de STEK?
Niet voldoen aan de wet en toch SteK erkend?
Sterker nog ,zelfs Iso 9001 gecertificeerd.
Of sturen de auditors graag fakturen?
Ben benieuwd naar allerlei meningen.
Hallo Hen,
Het lijkt mij zo dat als je serieus met je vak bezig bent, je ook bezig bent met steeds weer de beste kwaliteit te leveren, dit naar de stand van de techniek op dat moment en daarbij natuurlijk ook de beste prijs-kwaliteit verhoudingen.
Ik ben van mening dat vooral Stek maar ook NVKL in de loop van de jaren veel goeds hebben gebracht in de branche.
Gebruik vooral je gezond verstand, veilig werken en veilige-en kwalitatief goede installaties, en met de kennis die we hebben lekdichte installaties, dient altijd voorop te staan.
En die regeltjes, ach dat is vaak maar een fractie daarvan, waaraan met de juiste houding vaak al ruimschoots wordt voldaan.
Er zullen altijd mensen zijn die de randen en de mazen van de wet-en regelgeving op zoeken en zelfs die het ook niet zo nauw nemen met technische kwaliteit, dit om daarmee concurrerend te zijn?, helaas!.
Denk dat de huidige ontwikkelingen van NVKL naar kwaliteitslabel met dat in het achterhoofd wellicht wel positief zijn, dit kan een duidelijke onderscheiding geven in de branche.
En daarnaast, goede informatie en opleiding/training zijn volgens mij niet minder belangrijk, zowel met betrekking tot (actuele) technische kennis als mbt de voortschrijdende wet-en regelgeving.
Mvg Willem
Hallo,
Regelmatig lees ik hoe je moet werken volgens de regeltjes en de kwaliteit van het werk het klinkt allemaal heel mooi maar,
Zolang de klant alles te duur vindt en er vinden steeds meer klanten van mij alles te duur en gaat hij naar een zwartwerker deze nemen het niet en ga niet zeggen dat ik een andere klantenkring moet gaan zoeken want als er een beperkt aantal ondernemers zijn is de keus ook heel beperkt
en hoe willen de clubs dit controleren als de milieu diensten er totaal geen verstand van hebben ze kijken alleen naar een sticker en de hoeveelheid koudemiddel is nooit hoger dan 2,95 kg ook als zit er 60 kg in
het is allemaal zo mooi stek, ped, nvkl, enz. 99 % van de klanten hebben hier nog nooit van gehoord laten ze dit eerst maar gaan verbeteren voordat de koelmonteur voor politieagent gaat spelen.
peter
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?