hoi allemaal,
ik heb een grote fles stikstof en wil er een kleine mee vullen voor als ik
op hogere gedeelte werk
kan je van een grote fles stikstof er een kleine fles mee vullen
met een speciaal koppelstuk
groeten andy
ja ik weet het maar ik heb deze fles nu en veel gebruik ik niet
als ik deze 4 keer kan vullen is genoeg, heb ik op het laatste nog maar 20 bar
in de fles neem ik de grote wel mee, voor een installatie op de grond gaat dit
het flesje wat ik heb is een 5 liter fles deze is dus nog leeg mijn vraag is nu kan ik deze zelf vullen met een aftap adapter
mvg andy
het zal best mogelijk zijn (waarschijnlijk) deze te vullen, je moet alleen de juiste aansluitingen kopen/maken. Met zuurstof doen we dat uiteindelijk ook (voor de handzame lassetten. de 5L cylinder is deze wel geschikt voor een druk van 20-40 bar? Misschien vertandig om er een reduceer klep tussen je vulslangen te zetten?
Bij de groothandel voor las en brander benodigdheden hebben wij er 1 gekocht. Geschikt om stikstofflessen met en druk van 200 bar over te storten in kleinere daarvoor geschikte flessen met dezelfde aansluiting. De overstort slang heeft een manometer die de gezamenlijke druk in de flessen meet. Ook zorgt het apparaat er voor dat het gas niet te snel van de ene naar de andere fles gaat.
met reduceerventiel kan je toch geen 200 bar in je fles krijgen
die meter gaat toch maar tot 40 bar de andere meter is de inhoud van je fles
zal wel een speciale vulslang zijn met dunne buis gemaakt ( hoe dunner hoe meer druk ) en aan 2 kanten aansluiting voor de flessen en daartussen een meter
ik zal is zoeken naar zo een ding maar in belgie weet ik niet waar ik ze zal vinden en een groothandelaar in las en brander benodigheden weet ik hier niet direct liggen weten jullie geen adres in nederland kort bij maastricht dat is niet zo ver hier van mij en wat kost zo een apparaat
groeten andy
Het is inderdaad geen reduceer ventiel, het is meer een vereffenings slang met manometer. Als je een lege stikstof fles en een volle stikstof fles met een druk van 200 bar van gelijke grootte aan elkaar zou koppelen met deze slang, dan zal de druk in beide flessen eindigen op 100 bar.
Bij het aan elkaar koppelen van een volle grote fles, en een kleine lege fles zal de druk in beide flessen hoger eindigen dan 100 bar.
De vereffenings slang, of overhevel slang is door ons bedrijf gekocht bij de firma camco. Niet in de buurt van belgie, wel een website. www.camco.nl
In mijn herinnering paste het standaard nederlandse stikstof reduceerventiel 8 jaar geleden nog niet op een belgische stikstof fles. Dit gold toen ook voor de overhevel slang. Even opletten dus voor dat je besteld.
Groeten Pieter Boon
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?