Koelcel berekenen

• Aircoman

Welke software gebruiken jullie om een koelcel te berekenen, ik weet dat je deze berekening kunt maken aan de hand van tabellen en formules, maar daar steek je wel wat meer tijd in dan bvb een programma te kunnen gebruiken, Ik zelf plaats normaal geen koelcellen, maar in de toekomst misschien wel aangezien je met het plaatsen van Airconditioning weer afhangkelijk bent…

Ik heb coolpack gedownload maar deze is mij niet zo duidelijk om hiermee te werken. zijn er andere software prog. die jullie mij als koeltechniekers kunt aanraden?

Alvast bedankt!

• henvdk

Ben ik blij ,dat je niet gaat opereren in een ziekenhuis.

advies;

Volg koelmonteur dan servicemonteur en dan projectleider.

Dan zit je in 2012-2014 en als je dan nog wat ervaring opdoet

kunnen klanten veilig kopen.

Met software alleen weten ze niet wat ze krijgen.

gr.

• Aircoman

@henvdk, bedankt voor de tip :-) Ik ben van diploma een koeltechnieker, Ik heb de opleiding projectleider niet gevolgd, toch weet ik hoe ik eraan begin, enkel was de vraag of er een software bestaat dat het rekenen makkelijker maakt door middel van inputs in te geven waardoor je veel minder berekeningen hoeft te maken.

Ik zelf werk bij een koeltechnisch bedrijf en na mijn uren werk ik nog eens op zelfstandige basis als Airco monteur en als hersteltechnieker.