Type goedkeur

• kennard

Heren collega's,

Na een hoop tijd en moeite is het dan eindelijk gelukt, de type goedkeur voor categorie II is een feit.

Afgelopen maandag is alles gekeurd en gecontroleerd, het TCD volledig ingevuld en de installatie heeft de test doorstaan.

Ik ben er trots op om te melden dat in samenwerking met “onze” behulpzame

NOBO (energie consult) het gelukt is om type goedkeur te verkrijgen.

Bij deze nogmaals dank aan allen die ons via dit prikbord hebben geholpen om zover te komen.

Gr, kennard.

• henvdk

proficiat.

Kon ook niet anders bij E.C.

Jammer dat het zoveel kostte.

Ik heb toendertijd bij SKO 175.000 kunnen regelen bij de sociale partners.

Hiervoor was wel drie maal een flinke aanzet nodig.

De intentie was dat de branche “GRATIS”geholpen zou worden naar certificatie.

Helaas is de susidiestroom niet goed gecontroleerd en zijn er teveel partijen zich er mee gaan “bemoeien”.

Dat was echt niet de bedoeling toendertijd.

Ik denk dat dat ook nooit meer zal gebeuren.

Gelukkig weet E.C. dit ook en zij doen gelukkig al veel praktisch controle werk ,waardoor gecertificeerd worden mogelijk is.

Voor de andere collega's.

Gewoon aan beginnen.

gr. hen

• Hans Erkelens

Wij hebben een PED keur voor cat II volgens module A1.

Volgens welke module(s) krijg je een typegoedkeur voor een cat II installatie?

• Terpstra

module A1, D1 en E1

• kennard

Beste Hans,

Volgens module B + C1.

gr, kennard

• kennard

Beste Hen,

Bedankt, ik ben er ook erg content mee.

En ja je hebt gelijk, jij kent zo ook al wat langer dan vandaag, ze zijn erg behulpzaam en staan voor je klaar bij vragen en dat scheelt gewoon heel veel.

Gr, kennard

• Hans Erkelens

Heb je hierbij aan de NoBo een schatting van het aantal te bouwen cat II installaties op jaarbasis moeten opgeven? En zo ja, op welk aantal zitten jullie?

Dit schijnt de afweging te bepalen tussen typegoedkeur en installatiekeur volgens module A1

• kennard

Hans,

Ik heb geen schatting opgegeven, onze “zuster” vestiging heeft exact dezelfde weg bewandeld en de projectleider daar heeft mij aangeraden dezelfde module's te doen.

De schatting nu is dat wij steeds meer gaan doen in categorie II, dus vandaar.

We hebben er dit jaar 3 gemaakt tot nog toe.

Wat betreft de keus, tja ik ben van mening dat het makkelijker is om typekeur te behalen voor een categorie, tevens is de stap naar categorie III nu makkelijker want dit stelt dan niet heel veel meer voor zeg maar.

En dat vind ik wel prettig, het heeft nu investeringen gekost maar dat betaald zich wel terug doordat ik nu per jaar 2x een controle krijg en “that´s it”.

Of ik dan 2 of 10 of 100 installaties maak in categorie II maakt dan niet uit, als het maar conform de typegoedkeur gaat dan is er niks aan het snuitje.