Ik denk dat het uiteindelijk niet uit maakt of je 1 manszaak bent of 2-30 monteurs in dienst zou hebben. je maakt iets en daar moet je je voor certificeren.
Het nadeel van een 1 manzaak is wel dat je alls zelf moet doen, wat uiteindelijk veel tijd, geld en energie kost.
Al of niet afscheidnemen van de club, bedoel je hier de gehele koeltechniek of NVKL? afscheid nemen van de NVKL heeft volgens mij uiteindelijk niets te maken met de PED. Die “club” wijst je uiteindelijk alleen maar op, wat je kunt overkomen als je niet voldoet aan de europese richtlijn. Zij maken die wet niet. Dus ook als je geen lid bent van de club, moet je aan de certifisering voldoen.
Misschien heeft het te maken met leeftijd in combinatie met de energie die je er nog in wil (moet) stoppen. momenteel heb ik zelf cat II, mod. A1.
ik meende dat de NVKL voor de bedrijven die gecertificeerd zijn een nieuw soort van logo zouden krijgen, tot dusver heb ik niets van ze gezien.
Dat de branchevereniging zoveel mogelijk bedrijven moet vertegenwoordigen ben ik het mee eens. Ik vraag me echter af of dit gebeurt op de manier die jij bedoeld.
“beunhazen zijn verdwenen”
volgens de heer ing. J.H. Hoogkamer (als nieuw lid van het Bestuur van STEK)
STEK INFORMATIE nr. 2
De vraag aan Joop: Hoe denkt de branche nu over STEK?
antwoord:“ Anno nu is vrijwel iedereen er van overtuigd dat het STEK concept goed is en goed werkt. De beunhazen zijn verdwenen uit de markt. (he?, HE?) Het bewustzijn dat er milieuvriendelijk gewerkt moet worden, wordt branchebreed gedragen.” (lijkt mij van zelfsprekend)
Ik heb niets op de heer Hoogkamer tegen, ik snap alleen niet dat hij dit zo zegt.
Volgens mij weet Joop ook wel beter.
Hij had beter kunnen stellen, de ingeschreven (erkende) bedrijven werken goed volgens richtlijnen die gesteld zijn. Alle anderen personen c.q. bedrijven die niet erkend zijn als STEK zijnde, die wel dergelijke werkzaamheden uitvoeren, nagenoeg geen grip op te krijgen is en dat er nog veel te veel van zijn.