Wie kan mij vertellen of dat de NVKL nieuwe stijl juridisch waterdicht is ivm europese wetgeving met wat ze willen.
Volgens mij is alles op vrijwillige basis.
Voor de f-gassen regeling moet je straks geaudit worden, dit zal door verschillende partijen kunnen, daar heb je de nvkl niet voor nodig.
Ik heb inmiddels het lidmaatschap opgezegd.
Als 1 manszaak waren de meerkosten van de nvkl nieuwe stijl dusdanig hoog dat ik bedankt heb.
In het voorbeeld van de nvkl werd gesteld dat voor relatief weinig meerkosten een kwaliteitslabel voor handen was, het voorbeeld ging over een bedrijf van naar ik meen 20 monteurs. In dat geval waren de meerkosten inderdaad een paar tientjes.
maar als eenmanszaak scheelde het meer dan 1000 euro.
Ik was niet van plan het kwaliteitslabel van de grotere bedrijven te gaan sponsoren.
groeten Bart Berns
zelf heb ik na 18 jaar mijn lidmaatschap ook op gezegt. Het was voor mij een simpel reken sommetje wat heeft het mij in die jaren gekost en wat heeft het mij opgeleverd.
Als ik een keer belde waren ze er niet“ vergaderen” of ze wisten het antwoord niet en als ik het had uitgezocht of ik het dan aan hun door wilde geven zodat zij het ook wisten.
willem
Bart ,ik maakte een rekensommetje op 31-10-2008 op dit bord en daar scheelt het voor 18 man toch nog heel veel.
Natuurlijk krijg je voor die ongevraagde 2350 heel veel terug zoals ze me mededeelde.
n.l;
Een Fee dat je ineens een deskundig bedrijf bent
En heel veel reclame in de media.
Dat was ik inderdaad vergeten mee te tellen (voor de liefhebbers)
En..
Voorlopig is Stek er nog tot 1 Januari 2011
Inmiddels zijn we UNETO-VNI lid.
Kortom een heel slechte zaak voor de kleinere installateurs (<30)
Dat heeft zeker nog gevolgen ,want er zijn afspraken gemaakt tijdens de fusie SKO-OTIB voor diensten die voor iedereen gratis toegankelijk zijn als het scholing betreft.
gr.
hallo,
ik ben pas weer lid geworden van NVKL er is mij niets verteld van wat komen gaat ik heb nagedacht over de WIK want dat zou het worden veel reclame een betere klantenkring en niet te vergeten je certificaat in ontvangst nemen van een heeeeeeele kleine club, ik hoor daar niemand meer over
maar ik denk niet dat 80% van de koelbedrijven weet wat er in het westen gebeurd.
een turkse vrachtwagen komt, een turkse bus komt met 30 man, de mannen stappen uit de vrachtwagen gaat open en een complete supermarkt wordt even geinstalleerd de machines van copeland, verdampers van eco of zelfs helpman, de regelapparatuur van danfoss enz. enz en heel vaak met arabische tekst vervolgens donderen ze de hele rotzooi op zijn plaats en wordst even aangesloten en weg zijn die turken en dan komen ze de millieucontroleurs om de logboeken te controleren en die zijn er niet dus ze bellen een stek erkend installateur van het lijstje met het verzoek om even een logboek te maken voor die mensen als het kan in het arabisch leuk toch dan kunnen ze het lezen.
en zo gaat dat hier en dan vinden ze het gek dat je en zeker nu zeer goed moet opletten op de centjes vroeger waren dat de briefjes van 100.00 ik heb het wel gehad met dat gezwendel
peter
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?