ijs vorming in de cel

• ZELGAMI

dag heren

k heb onlangs een cel geplaatst, na 2x weken goed te hebben gewerkt begonen paar problemen te ontstaan,de cel relatief gezien is te laag, 2 meter hoog

k heb een deur schaklaar geplaatst ,en een deur scherm ook om de vocht tegen te gaan maar helaas zonder results,trouwens de vocht vorming plaatsts zich alleen in de blaaz richting van de verdamper en dus op binnen kant van de dak paneel .weet iemand hier en oplossing vooor ik zou m zeer dankbar zijn,

groetjes en fijn feest dagen

• mobel

Koel of vriescel?

• kennard

Hallo,

Ik denk dat de ventilator ná ontdooien te snel aangaat waardoor hij nog aanwezig lekwater vanuit de lekbak anzuigt en over je plafond blaast waar het aanvriest.

Kijk eens naar de instellingen van de fan na ontdooien, verleng anders eens de tijd dat de fan uit staat.

Als je namelijk eerst je verdamper lekker koud laat worden en dan na 2 minuten je fan pas bijschakeld dan heb je wellicht minder of géén druppels meer op je plafond.

Gr, kennard

• ZELGAMI

bedankt voor de reacties ,het is een vriescel,ben onlangs wijzen kijken en het is nu wel minder geworden met scherm,maar nog wel het zelfde probleem,wat k merkte is dat bij de verdampergrill zelf ook het ijs vorming ontstaat waardoor de producten eronder met condens ijs wordt bedekt,k vroeg me af of het met vacuum effect ook te maken heeft ,zo ja of het met een vacuumrooster aan de paneel de probleem kan verhelpen.

alvast bedankt allemaal voor de reacties

• Terpstra

kijk ook naar je ontdooi eind temperatuur. Denk niet ik laat het blok iets warmer worden om verdamper goed te ontdooien. de warmte stijgt naar boven met bijbehorende waterdamp. dit slaat zoals je hebt gemerkt tegen plafond als waterdruppels, die bij derde of vierde keer ontdooien naar beneden komen (druppels zijn groot en zwaar geworden) gevolg gladde vloer (ijsbaan)

probeer eindtemperatuur ontdooien zo te stellen dat verdamper net ijsvrij is.

druiptijd na ontooiien instellen, zodat het vocht kans heeft om weg te komen.

Vertraging v.v. inderdaad iets verlengen.