Berekenen veerveiligheid

• kennard

Geachte collega's,

Zijn er onder ons mensen die ervaring hebben met een berekeningsprogramma, in wat voor vorm dan ook, voor het selecteren van een veerveiligheid….?

Ik ben nu op dit moment voor onze typekeur voor categorie III bezig met de berekening middels de EN : 13136 2001 maar dit is nog best pittig kan ik je vertellen…..

Hoor graag reacties van jullie.

Gr, kennard

• henvdk

Dag Kennard,

Achteraan in de cursus staat een formule , maar…

Wij hebben hem nog nooit berekend.

Wij vragen aan de leverancier een afblaasbeveiliging voor een ..zoveel liter tank.

Dat hoeft maar een keer.

De volgende keer bouw je hem voor dat type (typekeur)

cat 3 is niet anders dan cat 2

Wij hebben voor 3 en 4 geen apart dossier gemaakt maar verwijzen naar cat2 ,waarvan we dus een dossier hebben.

Het enige wat afwijkt is druk x tankvolume= 3 of 4

gr. hen

• terpstra

stuur me maar een mailtje, geef ik je antwoord met een exel rekenprogrammatje

groeten info@meerterp.nl

• kennard

Hallo Hen,

Ik heb idd de formule gevonden, daar was ik ook druk mee bezig om de gegevens bij elkaar te verzamelen voor de berekening.

Ik heb ‘m ook op dezelfde wijze besteld bij de leverancier welke ook de machine heeft geleverd maar zij hadden als antwoord dat zij ’m alleen geleverd hebben en er niet aan gerekend hadden.

Dus nu moet ik 't alsnog zelf doen want ik moet het wel aanleveren voor mijn typekeur.

Daarnaast heb ik idd niet alles hoeven aan te leveren want ik had voor II al modules van III gebruikt dus dat scheelt weer idd.

Maar Hen,

Het toepassen van een veerveiligheid is toch per installatie verschillend…?

Want tenslotte hoeft niet in alle installaties welke in 3 vallen hetzelfde vat te zitten met dezelfde inhoud…?!!

Daarnaast is in de berekening naar voren gekomen dat de doorstroming per minuut belangrijk is voor het dalen van de druk in je vat dus technisch gezien moet je dan toch elke keer deze selectie maken of maak ik nu een denk fout…??

Ik hoor je graag.

Gr, kennard

• kennard

Hallo,

ik heb een mail gestuurd naar info.

Bij voorbaat dank.

MVG,

kennard

• henvdk

Dag Kennard,

Je maakt geen denkfout.

Maar..

Als je enkele tanks berekent die je vaker gebruikt ,heb je de gegevens op de plank liggen.

Ikzelf vind de voorbeelden van henry met daarbij de 2 bladen met veerveiligheden erg duidelijk.

Kijk eens op blad 68 t/m 71 van de volgende catalogus.

http://henrytech.turnpages.com/

gr. hen

• kennard

Hallo Hen,

Klopt helemaal.

Die bladen van Henry heb ik idd ook van mijn collega van een andere vestiging gehad.

In mijn geval is het zo dat dit onze eerste categorie III installatie was met een tank van 49 liter dus vandaar de berekening.

Zoals altijd bedankt voor je verhelderende antwoorden.

Tot horens.

gr, kennard