ACCUMULATOR VRF SYSTEEM en test rapport

• terpstra

Beste collega's,

ik zie het waarschijnlijk verkeerd maar,

VRF systeem laten keuren door NOBO. (Cat. II, module A)

Installatie volgens voorschriften fabrikant units afgeperst. In dit geval 41.2 bar

nu bezig om techn. map aan te passen op deze installatie.

Bijgeleverde test rapporten van fabrikant in orde brengen.

Installatie Categorie wordt bepaald door de accumulator die in buitenunit aanwezig is. (wordt als vat gezien)

Volgens test rapport 29.7 bar x volume 22.4 komen we inderdaad uit op cat.II

Ik vraag me echter af de 29.7 bar, zou dat dan niet boven de 41.2 bar moeten zijn? ondanks dat deze in lagedruk

gedeelte zit als vloeistofafscheider?

Ik vraag me af, hoe heeft men dan de maximale onwerpdruk (41.2) bepaalt?

Uiteindelijk maakt het niets uit unit heeft al een CE markering, ik vraag het me alleen af.

• henvdk

Hoi ,

Mij lijkt dat men die bepaalt heeft aan de hand van tabel 2 van de EN378 deel 2 -2008 blad 19 ,waar 43 oC wordt opgegeven. (41,445bar)

Alle hoge druk delen moeten dan wel tegen die druk kunnen.

Die 29,7 kan ik niet thuisbrengen.

Dat hoeft maar 38 oC te zijn volgens de tabel=23,843 bar

De VULLING is boven de 10 kg en zou dus ook een afblaas moeten hebben van 24x1,1 volgens de nieuwe en378

Heb je een ouder typekeur van voor 2008 dan is je vatdoorsnede bepalend.(152mm of meer)

Je hoge druk heeft ook een afblaasbeveiliging nodig maar die kan intern zijn van hoog naar laag.

Advies; leg je vraag voor aan de nobo.

Maar vertel hem gelijk erbij dat het unit al een CE heeft.

Het samenstel moet voldoen en dat heeft al CE?

Dan kan hij weinig meer mekkeren want de leidingen vallen onder artk 3.

gr. hen

• terpstra

inderdaad voorgelegt aan nobo, hun antwoord, (zoals ik ook al vermelde) afscheider (vat) blijft in lagedrukdeel van installatie en is een hogere druk certificaat niet nodig.

Tussen haakjes, men had er geen commentaar op, ik vroeg het me zelf af hoe ik daar nou tegenaan moest kijken.