Wie doet wat aan 3 wetgevingen koeling2010? -3 certificaten en 3 verschillende inspecties.

• henvdk

Er is wet voor;

ozonlaagafbrekende stoffen, gefluoreerde broeikasgassen, veiligheid bij onder druk

werkende apparatuur en per 1-1-2010 energie-efficientie

Dit voor één en dezelfde koelinstallatie, maar voor drie verschillende certificatieschema's.

Dus 3 maal certificeren ,3 x cursussen en/of opleidingen volgen en

contacten en administrateren met verschillende instanties .

de arbeidsinspectie, milieuinspectie en Bouw- en Woning toezicht.

(PED ,F-gassen met ozon en broeikas,en energie-efficientverbruik,EPDB, airco's in gebouwen per 1-1-2010)

Je zou zeggen ,welke branchevereniging laat zoiets toe?

of hebben ze het te druk met hun eigen verzonnen certificeringen?

gr. hen

• P.Ouwendijk

Over een paar jaar heb je meer mensen op kantoor zitten voor het papierwerk om een installatie heen dan dat er nog monteurs zijn.

Wat kost een bezoek van een monteur dan ?

Ze maken het zo ingewikkeld dat niemand er nog iets van begrijpt kijk maar naar de discussies die er nu al zijn.

Ik hoop dat ik het nog overleef deze poppekast allemaal.

Groet Piet Ouwendijk

• Bart Berns

Het geld van de branche vereniging lijkt op te gaan aan imago campagnes met infantiele plaatjes

monteurs bij krokodillen, op het dek van viskotters en wat al meer.

Misschien kan dat geld beter en nuttiger besteed worden aan de dingen die Hen noemt.

Ik ben inmiddels geen lid van de club meer. Ik zie een imago campagne als weg gegooid geld.

vr. groet,

Bart Berns

• kennard

Heren,

Ik weet niet wat ze er doen maar ik weet wel wat ze er niet doen.

Enige tijd geleden heb ik contact gehad met de branche vereniging en gevraagd hoe het zat met de gewijzigde werkvoorschriften, de jonge dame wist me te vertellen dat dit geld ging kosten en afhankelijk van hoe ik het aangeleverd wil krijgen. Ik heb haar gevraagd of het standaard is dat leden moeten betalen voor dit soort simpele diensten…? Wij betalen ons namelijk al jaren suf aan premie aan de branche vereniging, ik heb er daadwerkelijk nog niets voor terug gehad anders dan onduidelijkheid en een hoop frustraties. Nu vraag ik eens om iets simpels als wervoorschriften en dan moet ik gaan betalen…?! Belachelijk.

Het mooie aan het verhaal is nog dat dhr. Hoogkamer mij zou terug bellen aangaande mijn verzoek tot het “gratis” verstrekken van de voorschriften, hij moet nog bellen…..!!!

Beetje jammer vind ik het wel dat “onze” eigen branche vereniging zo slecht omgaat met z'n leden, laat staan dat ze nieuwe leden werven op de manier zo als het nu gaat.

Onvoorstelbaar, maar waar.

Gr, kennard

• terpstra

ik en meerdere collega's zijn niet voor niets opgestapt.