beste mensen ik heb gisteren een storing gehand in een wandmeubel deze koelde niet of nauwelijks,
bij controle was de zuigdruk rond de 10 graden veel te hoog dus, bij de aggregaat (copeland scroll r404a)
zag ik bellen in de kijkglas, te weinig freon in eerste instantie dacht ik, persdruk zo rond 13bar e
dit wat aan de lage kant. Heb een lek gevonden op de afsluiter deze lekt op de vulnippel. Ben de installatie
gaan bijvullen, tijdens het bijvullen stijgt de zuigdruk waarna het weer zakt geen problemen voor zover
maar, nou komt het de persdruk die blijft maar stijgen, en aggregaat valt uit op hoge druk 26bare condensor
zat vol met pluis luchtstroom was veel te laag na schoonmaken bleef deze in bedrijf, maar nog steeds rond
de 24 bare, eenmaal verder met vullen ging persdruk weer stijgen en viel deze weer uit op hoge druk
het was op een plat dak omgevingstemperatuur zo rond 35 graden. Omdat de meubel binnen vrij warm was geworden
dacht ik dat dit veroorzaakt werd door de te hoge belasting, ik heb water over de condensor gegoten met als gevolg
dat de persdruk vrijwel meteen daalde naar acceptabele waarden tussen 16 en 18 bar, deze handeling heb ik meerdere
malen herhaald om de druk laag te houden zodat ik kon vullen heb er 4,5 kilogram bijgevuld, tot de dampbellen
verdwenen de zuigdruk daalde langzaam naar rond de 5,3 bare +2graden, maar nog steeds problemen met de persdruk
weliswaar minder maar naar een tijdje viel hij weer uit op hoge druk, Ik heb nog een aantal malen met water
bij moeten koelen tot dit stopte en nu bleef de persdruk hangen rond de 22 bare.
Hoe kan dit? te hoge belasting? meubel zat vol met warm lauw geworden handel. Of is deze aggregaat te klein
in ieder geval de condensor?