chigo zelfmontage

• terpstra

ik meende dat volgens de heer Hoogkamer (NVKL) beunhazerij de wereld was uitgeholpen.

zou ik graag hier een reactie op willen hebben.

Kijkt u eens op www.chigoairco.nl en dan met name de montage handleiding. Blazen met die handel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!>:D<

heer Hoogkamer en heren VROM doe hier iets aan.

• sjef

vreemde manier van werken, ik kan me eigen voorstellen dat je dit doet met propaan in een noodsituatie, maar er zit gewoon

een hfk 410a in die airco,s las ik

• henvdk

Verwacht maar niet dat er wat aan gedaan wordt.

Niet gevacumeerd, hogere persdrukken ,meer energieopname , sneller compressor defect ,wat weer energie kost aan

fabricage compressor ,transport via via naar installateur,transport servicewagen ,afval stinkend gas etc, etc.

Maakten de instanties hier maar meer serieus werk van dan van hun eigen hobby's waar niemand om vraagt.

Je kunt maar een ding doen als vakman ,blijf van die troep af.

gr. hen

• kennard

Hen,

Het is zo jammer dat wij er wel mee te maken hebben in ons vakgebied en dat simpel er niet aan zitten niet altijd het beste is, want dan krijgen we weer de gelegenheid om die knijer te bellen die het wel ff komt fixen in de avond na het eten. Dit moet dan ook niet de bedoeling zijn.

Laten ze nu eens dat soort praktijken aanpakken, mensen die op forums “beuners” zoeken voor het liefst zo weinig mogelijk en dan nog wel eisen durven stellen aan het energie label en merk. Ik vind het voor ons vakgebied een absolute “must” dat dit soort praktijken niet toegestaan worden en dat we dit soort mensen dan ook moeten aanpakken.

De installateurs en vakidioten die wel alles volgens de regels blijven doen krijgen zo ook nog eens een slechte naam in de wereld van de particulier en dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Uiteindelijk wordt wel ook “onze” wereld verneukt door die knijers die bij een particuliertje weer ff vullen of ontluchten of gewoonweg ff wat erbij stoppen en weer weggaan.

Ik vind het een onvoorstelbaar kwaad wat niet thuis hoort in een land als nederland waar we er prat op gaan dat “wij” altijd alles volgens de regels doen, tenslotte lopen wij altijd voorop om mee te doen aan al die gekke en soms belachelijk onzi die ze weer eens verzinnen daar in dat bolwerk in Brussel….!!

“Onze” overheid met de door ons gekozen vertegenwoordigers hebben de plicht hier wat aan te doen….!!!!!!

Maar ja dat is maar mijn bescheiden eigen mening en die hoort niemand in Den Haag helaas.

• Peter R

Hallo,

even een paar dingen

een gamma airco kost afgeleverd in de haven van rotterdam 118.00 euro bij gamma in de winkel 599.00 euro zakken vullen dus en dan vragen de klanten van gamma ons advies NOOIT MEER DOEN DUS !!!!

in de nvkl nieuwesbrief staat,

donderdag 16 juli 2009

Eindelijk is het zover, per 4 juli 2009 is het alleen toegestaan om gefluoreerde (synthetische) koudemiddelen te leveren aan personen die beschikken over een STEK-diploma / F-gassenpersoonscertificaat.

nu is mijn vraag,

is dit alleen voor flessen koudemiddel??

en hoe zit het met de zg voorgevulde installatie's

en de levering is dit ook voor de bedrijven met een voorlopige stek erkenning dit zijn hulp monteurs zonder papieren maar het stek ontkend

2 twee maten meten??

peter

• kennard

Peter,

Blijkbaar heb je daar een teer punt te pakken…….

Maar zelfs flessen koudemiddel worden te koop aangeboden op het net dus hoe pak je dat aan dan….?

Ik weet ook niet of dat wel aan te pakken is want met een wegwerp 06 en een hotmail adres kun je dus schijnbaar alles te koop aanbieden en de arm der wet ontlopen blijkt wel.

Tja voorgevulde installaties leveren aan particulieren is in mijn ogen ook niet de bedoeling, laat dan in ieder geval de installatie na aankoop verplicht verrichten door een stek erkend installateur. Dan ben je van het geneuzel af dat particulieren emissie en dergelijke veroorzaken.

Over al de dingen die je nu aandraagt is al best een hoop gemeld op deze pagina maar in de tussentijd wordt er volgens mij weinig tot niks mee gedaan….

Is dit dan zonde van onze tijd die wij besteden aan het praten enmailen hierover…..?

ik weet het niet ik ben nog steeds van mening dat wij er toch wat aan kunnen doen door er over te blijven klagen en proberen de mensen bewust te maken van de fouten die er gemaakt worden.

Misschien wel kortzichtig maar tenslotte leven we allemaal op dezelfde aardbol en moeten onze kinderen er ook nog even mee doen dacht ik zo.

Het blijft gewoon een lastig probleem blijkbaar.

gr, kennard

• henvdk

Dag Kennard,

De schuldigen zitten bij Stek en TNO en het ministerie.

En natuurlijk bij de brancghevereniging die er niets aan deed.

In april 2007 plaatste ik het volgende artikel.

Re: Een airco met installatie voor EUR600

Gepost door: henvdk ()

Datum: 14 april 2007 23:09

De grote schuldigen zijn de Airco importeurs zoals carrier en itho etc.

Begin jaren 90 zat ik in de BWT ,branche werkgroep technische eisen.

Buiten alle ge ze..k over de nederlandse taal stond er in het ontwerp;

"boven 500 watt mag alleen ………door …. op de markt worden gebracht.

Dit was in het belang van het milieu.

Zonder dat ik een vergadering had gemist ,werd in de volgende vergadering door

mr. kwisthout van Vrom tegen mij gezegd, Sorry Hen ,maar door econonische krachten is via economische zaken bewerkstelligt, dat ook andere partijen

deze Ozonbelastende apparatuur op de markt mogen brengen.

De Importeurs staan garant voor aansluiting volgens Stek -eisen.

(ter verduidelijking,hij zei sorry,omdat ik de installateurs vertegenwoordigde)

Dit was mijn eerste ervaring met hyper schijnheiligheid op hoog niveau.

Zo worden wij dus besodemieterd.

Zelfs monteurs met 25 jaar soldeerervaring ,maar examenvrees ,kregen een infarct.

(dit is geen fabeltje)

Dat Blom dus werkt met een BOM onder zijn bedrijfsrisico moet hij zelf weten,maar dat getuigt niet van goed ondernemerschap.

Om hierin gelijk te krijgen zal er dus eerst iets moeten gebeuren waarbij zijn bedrijfsaansrakelijkheidsverzekering niet thuis is,omdat hij onwettige dingen deed.

Een stek-monteur kan dit niet oplossen,want het bedrijf moet erkend zijn en de stek-monteur moet werken bij een stek-erkend bedrijf.

gr. hen

• Peter R

Hallo,

in het westen zijn een paar bedrijven die het stek hebben opgezegd geen namen meer op de auto's en hun naam is “????Techniek” de vraagtekens staan voor hun naam en ze gaan gewoon door net zoals de niet erkende werkers je valt geheel buiten de controles en je past je faktuur aan door er bv. op te zetten verrichten werkzaamheden

ik denk dat er steeds meer bedrijven lucht van krijgen en het zelfde gaan doen want waarom mag de één het wel en de ander niet er zijn bij ons nog steeds bedrijven die geheel zonder stek of welke opleiding dan ook complete slagerijen en supermarkten inrichten en onderhouden en ook deze bedrijven geven een faktuur bv klusje gedaan 250.000.00 euro

EN GEEN HOND DIE ER IETS AAN DOET

Ik heb gelukkig al twee jaar een pensioen dat kunnen vele niet zeggen die moeten in deze tijd zien rond te komen en er zijn colega's die zeggen “ïk heb werk zat” je kan je zelf rijk rekenen maar de beste jaren zijn voorbij.

Maar over het allerbelangrijkste hoor ik niemand!!!!

de koeltechniek heeft de zorg voor bijna 95% van het dagelijkse voedsel waarom hoor ik daar niemand over alleen het gezeik over het millieu en onze gezondheid dan ??????

ik denk dat ik ook maar DIEN-TECHNIEK ga heten

peter van dien