Als je ziet hoe sommige apparaten werkelijk tegen de muur zijn “gesmeten”, met de overtollige leidinglengte er achter gepropt, kan ik me hier wel iets bij voorstellen. Koelaggregaten op een “gamma”-beugeltje met een stuk blik er overheen gevouwen zijn ook geen uitzondering.
Ik betwijfel zelf of deze installaties door vakbekwame installateurs zijn aangelegd.
Zo'n bouwvergunning zou dan door of namens een erkend installateur moeten worden aangevraagd, of de installateur moet in de vergunningaanvraag worden vermeld, zoals nu ook moet worden vermeld welke aannemer iets gaat bouwen.
Bij de beoordeling van de aanvraag kan men dan gelijk controleren of de installateur wel bevoegd is om dit werk te mogen doen.
Aan de ene kant vind ik het dus wel een bewonderenswaardige maatregel, maar aan de andere kant lijkt het mij een utopie om een wereldstad perfect, schoon en netjes te krijgen.
Ik heb geen idee hoe ver deze maatregel reikt, en of bestaande installaties die goed zijn aangelegd hier ook onder vallen.
Is deze maatregel ergens na te lezen? bijvoorbeeld op de website van de gemeente Den Haag, via een nieuwsbrief of iets dergelijks?
Als het wet of regel is moet het ergens staan opgeschreven.