Wie weet een adres waar je zonder problemen tegen betaling oude afgedankte installaties kan storten in den haag en omstreken
kan ook per e-mail
peter
Sjef, je vergeet de olie in de compressor, die moet er ook uit.
Ik heb bij een schroothandelaar airco gemaakt en daar ook nagevraagd of compressoren als oud ijzer mee kunnen.
De schroothandelaar wil ze alleen innemen als ze gespoeld zijn en ook de restanten olie verwijderd zijn.
Hoe dit zou moeten weet ik niet.
Nu haal ik de olie er zoveel mogelijk uit, en worden ze opgehaald door zo,n oudijzer handelaar .
Deze man zal ze waarschijnlijk tussen het oudijzer wegmoffelen en ze zo kwijtraken. Allemaal niet officieel dus.
Peter vraag het eens na bij de NVKL, maar ik vrees dat ze meer verstand hebben van advertenties met koelmonteurs die tot het graadje gaan ???
groeten Bart
Klopt Bart, zelfs van die advertenties hebben ze geen verstand.
Nu de compressoren.
Ik heb in 1995 bij Vrom en de Provincie gevraagd of de units na verwijderen van gas en uitdruipen van olie naar de schroothandelaar konden.
Beiden zeiden ;Ja ,dat is akkoord.
Toen ik vroeg om een faxbevestiging verwezen ze me beiden naar de ander.
Dat hebben we vastgelegd in onze correspondentie naar de gemeente en naar Stek.
Sinds die tijd beuren we goeie oudijzerprijzen.
De schroothandelaar controleert niets maar stort ze op een heel hoge hoop.
De machines van de afgelopen 15 jaar liggen allang verwerkt in Egypte ,China etc.
De olie slaan we op in 200 liter vaten en die worden een paar keer per jaar leeggezogen door een afvoerder met vergunning uit Roosendaal.
Dat kost 1 euro per liter.
Het werk; gas afzuigen en opslaan voor retour naar leverancier wordt apart berekend en dekt gedeeltelijk ook het andere werk zoals
gat boren in compressor etc.etc.
Dus; afzuigen tot in vacuum,olie aftappen en 24 uur laten uitdruipen boven een rek met rooster,
olie opslaan en afvoeren via gecertificeerde firma ,compressoren laden en verzenden naar schroothandelaar.
Hiervoor geld incasseren voor de personeelsvereniging en afsluiten met een barbeque
gr. hen
ja olie is chemisch afval dat weet iedereen, dit zal je apart moeten inleveren bij de milieustraat, en spoelen dat gaat iets te
ver gewoon olie eruit dan is het goed, voordat je een installatie uit gebruik neemt even op vollast draaien. dan is alles
terug bij de compressor, als ie het niet doet dan moet je idd wat meer moeite doen. uiteindelijk wordt het in de hoogovens
verbrand omgesmolten.
Hallo,
in den haag en omstreken is er niemang meer die een oude compressor in neemt overal sturen ze je weg ik heb bij stek en nvkl geinformeerd en geen resultaat het simpele antwoord bij stek is dat ik zelf verantwoordelijk ben voor de afvoer van dergelijk materiaal oudijzerboeren nemen ook geen risico meer
het zal de sloot worden of het binnenhof naast de fontein
het wordt steeds gekker in dit klote land geitenwollen sokken idioten bedenken iets maar komen niet met oplossingen
peter
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?