liebherr koelkast storing

  • Desmond

    Hallo

    Mijn liebherr koelkast koelt niet meer. wel als ik het knopje extra koelen indruk.

    Maar dan koelt die een tijdje heel goed en dan slaat die weer af.

    Voeler los gehaald en door verbonden geen resultaat.

    Blauwe en zwarte draad van de thermostaat door verbonden en koelkast slaat niet aan.

    Wie kan mij helpen???

    vrg Desmond

  • sjef

    volgens mij verbind je de verkeerde draden door, en je kan een nieuwe tt bestellen bij digisellers ff googelen voor w.site

  • Willem de Bruin

    Hoi Desmond,

    Dat knopje extra koelen is eigenlijk de bypass van je thermostaat. Dat houdt in dat je de thermostaat weg haalt en rechtstreeks spanning op je compressor zet. ( dat hij na een tijdje uitslaat kan komen door je compr. beveiliging want als je compr. constant staat te draaien wordt hij wel heel erg warm en dit is dan ook niet bevordelijk voor je compressor!)

    Als je het mij vraaagt is i.d.d. je thermostaat defect en zou ik die vervangen. (kan het zijn dat hij het niet doet bij doorverbinden omdat de deepfrost knop in gedrukt is en je compressor nog aan het afkoelen is?)

    Laat je koelkast eerst is een tijdje uitstaan, kijk dan welk draad naar je compressor loopt (zitten er niet meerder draden op je thermostaat (3 stuks)) en verbind deze door.

    Als je compressor aanslaat dan weet je genoeg.

    Digisellers.nl is i.d.d. een prima site om je onderdelen te bestellen. Prima prijzen en goede levering.

    Als je nogvragen hebt dan hoor ik het wel.

    Groetjes,

    Willem

  • john

    hallo ik heb een probleem met mijn koelkast,hij is aan het vriezen en hij staat op 5 dus wat kan ik daar aan doen ik heb hem al een keer aan en uit gezet en ik heb het probleem gekregen naar dat wij een stroomstoring hebben gehad in nieuwegein dus ik hoop dat jullie een oplossing hebben b.v.b.d

  • sjef

    Beste john, als je een stroomstoring hebt dan kun je beter gewoon het bed nemen die koelkast kan daar namelijk

    niet zo goed tegen. Door al dat heen en weer beweeg zou je dit kunnen zien als transport, en na transport is het

    gewoonlijk zo de stekker er 12 uur lang uitlaten en niet meer transport veroorzaken in de tussentijd en daarna nog eens

    proberen en daarmee bedoel ik aanzetten. en anders probeer het 1ns op stand 2 te zetten ipv op 5 dit wil ook wel eens

    helpen. Veel succes(tu)

  • terpstra

    Sjef,

    vraagje, waarom moet een koelkast 12 of 24 uur uit staan na vervoer?:)

  • sjef

    als je dat niet doet, dan ontploft ie!!!!!!! Terpstra als er iemand hier is op dit forum die daar het antwoord op weet dan ben jij

    het wel. Dus ??

    mvg Sjef

  • terpstra

    kun je op mijn vraag niet een gewoon antwoord geven?

    Wat is nou het verschil tussen compressor starten (van een koelkast) om de 3 seconden en compressor starten na vervoer )als deze op z'n kant heeft gelegen.

    indien je dat niet op prikbord wil zetten mag je het ook direct naar mij sturen.

  • terpstra

    Nou Sjef, ik heb ook niet overal verstand van hoor:D

  • sjef

    Terpstra als jij de hele tijd plat hebt gelegen en je staat ineens op dan zie je sterretjes dat is ook ongeveer wat er

    met die koelkast gebeurd. De freon en olie zit dan op plekken waar het niet thuis hoort met alle gevolgen van dien

    -vloeistof slag

    -geen olie in compressor

    -wash out van lagers

    -schuimen van olie

    Genoeg redenen om even te wachten met het opstarten ervan. Mocht er verder nog iets onduidelijk zijn dan hoor ik graag

    van je. In dien je dit niet op het prikbord wil vragen mag je het ook direct naar mij sturen