Mini Koelkast

• Jesse

Beste,

Ik heb een klein koelkastje (minibar achtig) van whirlpool, deze zit in een kitchinette.

Iemand heeft er met een mes geprobeerd het ijs uit te halen en nu zit er een gaatje in de onderplaat van het vriesgedeelte, het gas is eruit gelopen.

Het koelkastje is special voor ikea gemaakt en kan dus niet los gekocht worden.

Het is dus ook een unieke maat.

Whirlpool levert m ook niet los.

Weet iemand of het mogelijk is een gat te dichten en dan het gas weer opnieuw bij te vullen?

Alvast bedankt voor de reacties.

• Hans Erkelens

Waarschijnlijk is het een verdamperplaat van aluminium. Dit is moeilijk te dichten, alhoewel wij onlangs een nieuwe methode hebben gevonden om aluminium te solderen, waar wij zelf nog mee in een experimenteel stadium zijn. De resultaten lopen nogal uiteen.

Indien je kans ziet, het apparaat bij ons in de werkplaats te Hoogvliet af te leveren kunnen we een poging wagen, maar garanties kan ik niet geven. Ook zal de reparatie niet onzichtbaar zijn omdat er met een vlam wordt gewerkt. Als de verdamperplaat niet (gedeeltelijk) is uit te bouwen, wordt het lastig.

Lijkt mij alleen zinvol als je uit de regio Rotterdam komt, want het zal geen “klaar terwijl u wacht” reparatie worden.

• Jesse

Ik zou het graag willen proberen!

Bedankt voor uw reactie!

• sjef

je zou toch denken dat ikea dit gewoon los moet kunnen leveren?

• Jesse

Ikea / Whirlpool willen dit dus niet los leveren, echt belachelijk!!

Mocht je ooit bij ikea complete systemen kopen vraag dan van te voren of de onderdelen ook los verkrijgbaar zijn!!

• Jesse

Ik ben goed geholpen door Hans Erkelens van HE Koeltechniek in Pernis!

Dhr.Erkelens heeft met een nieuwe techniek de alluminium koelplaat van de koelkast weten te solderen/lassen, waarna de koelkast met het orginele koudemiddel is afgevuld! Ook is de koelkast een aantal dagen getest om er zeker van te zijn dat alles goed was!

Hij draait weer als een zonnetje!

Nogmaals bedankt voor alle moeite heren van HE Koeltechniek!!

Groet!