Sjef,
als autoairco geheel vrijgesteld is waarom de particulier niet
alleen wij met ons uniek stek papiertje worden gecontroleerd anders moet je net als bij ons in de buurt je stek papier inleveren en doorgaan als “technisch installatie bedrijf (naam)”
ik heb een paar jaar geleden een bedrijfje geholpen omdat ze geen personeel genoeg hadden nou ik kan je vertellen dat er 10 tallen daikin units geplaats werden en niemand had een stek diploma en het bedrijf ook niet er was niet eens een vacuum pomp, een trompset dit was een kruis schroevendraaier en ga zo maar door
je kan beter zonder papieren verder gaan dan ben je beter af
peter
Op deze manier worden inmiddels al Daikin VRV-systemen aangelegd.
Nog niet zo lang geleden werd ik gevraagd om een VRV in bedrijf te stellen voor zo'n soortgelijk bedrijf. Toen ik over PED begon wisten ze niet waar ik het over had. Nadat ik gezegd had dat ik de installatie niet in bedrijf wilde stellen zonder PED, huurden ze een niet erkende ZZP-er in. Bij STEK en VROM halen ze de schouders op.
Niemand tot nu toe die antwoord geeft op de vraag of dit mag.
Tot het laten blazen gaat alles goed, alle wartels zullen door een STEK-gecertificeerde persoon zijn gemaakt, maar afblazen is pertinent uit den boze. Dit blijft ook in de toekomst zo.
Of je met de manier van plaatsen gelukkig moet zijn betwijfel ik, het is natuurlijk fout om een restant koelleiding aan de aanzuigzijde achter jouw airco te plaatsen.
Rob
Robbie
Het mag niet.
Je mag niet stelen ook maar half nederland doet het vooral de witte borden heren
ik heb onderstaand stukje in de airco prikpagina gezet ook nog even hier,
Gepost door: peter ()
Datum: 15 juli 2009 18:14
ik ben het niet helemaal met je eens een gamma airco doet het heel goed aan de wand je hoeft hem niet eens aan te sluiten kan je buren de ogen uitsteken, je familie jaloers maken en ga zo maar door.
Al die m3 rekenaars kijken niet verder of je nou een droge strot krijgt of rode ogen een rimpelhuid een snotneus een hoge energie rekening (wat was het ook al weer energielabel A of D ach wat maakt het uit voor die paar maanden)
Ze gaan wel naar de goedkoopste supermarkt een piza voor 1.75 euro halen en wat zitten wij te smullen onder de airco die een paar euro per uur zuipt en s’nachts is het zo heerlijk wij kunnen slapen en de buren niet (burenruzie)
En dan het aansluiten
Even een leiding aansluiten kraantje open de leiding nog even goed leggen een knik en terug buigen en dan */?)))*&^& een gescheurde leiding waar minsten 40 bar druk in staat moeder belt direct 112 met een lul verhaal, man in het ziekenhuis met een beetje geluk heeft hij nog één oog over de ander hangt in de gordijnen bijvullen gaat ook makkelijk doe er maar een scheutje propaan bij tja als je toch aan het knoeien bent.
Alle doe hetzelvers veel geluk en veel elende
peter
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?