Stek opgezegd op advies NVKL? dan rap herstellen

• henvdk

Bij senter novem onder F-gassen ; http://www.senternovem.nl/f-gassenverordening/f-gassen/consequenties_koelsector.asp

staat het volgende wat hieronder staat.

Wellicht bent u al te laat want het format geeft aan tot uiterlijk 5 oktober.

U kunt vanaf 1 januari 2010 een aanvraag voor zo’n bedrijfscertificaat indienen bij een, door de Minister van VROM, aangewezen keuringsinstantie. Omdat het beoordelen en verstrekken van het bedrijfscertificaat enige tijd in beslag zal nemen, doet u er verstandig aan een dergelijke aanvraag ruimschoots voor 1 juli 2011 te doen. Indien u namelijk op 1 juli 2011 nog niet over een bedrijfscertificaat beschikt, mag u vanaf die datum tot het moment dat het bedrijfscertificaat is verleend geen installatie- of onderhoudswerkzaamheden aan koelinstallaties verrichten.

Let op: zeg uw STEK-erkenning pas op als u zeker weet dat u aan het einde van de opzegtermijn van STEK daadwerkelijk over een bedrijfscertificaat beschikt. Als u niet meer over een STEK-erkenning beschikt en nog geen bedrijfscertificaat heeft mag uw bedrijf geen installatie- en/of onderhoudswerkzaamheden aan koelinstallaties verrichten zolang het bedrijfscertificaat niet is verleend. Verricht u in die tussenliggende periode toch werkzaamheden dan bent u in overtreding en kunnen sancties worden opgelegd.

Heeft u op aangeven van de NVKL uw erkenning reeds per 1-1-2010 opgezegd? Dan verwijzen wij dringend naar de gegeven informatie in de brief van VROM en treft u hier het format voor het terugdraaien van uw opzegging uiterlijk 5 oktober a.s.

Bent u nu te laat dan is er dus “iemand ”aansprakelijk als u volgend jaar geen koeltechnische werkzaamheden meer mag verrichten.

en met alleen krokodillen vangen en flats beklimmen is er geen bestaansrecht.

• henvdk

de laatste 2 regels ;

Bent u nu te laat dan is er dus “iemand ”aansprakelijk als u volgend jaar geen koeltechnische werkzaamheden meer mag verrichten.

en met alleen krokodillen vangen en flats beklimmen is er geen bestaansrecht.

zijn dus niet van Senter Novem maar van mijzelf

gr. henvdk

• terpstra

wat ik van de week heb gehoort via medewerkster van ORKA, vanaf januari je stek diploma's c.q. papieren (waarschijnlijk kopietje) naar vrom. daarvoor heb je ongeveer 3-4 maanden de tijd om dit dan gratis om te zetten. daarna moet er waarschijnlijk voor betaald worden.

Stek opzeggen omdat de NVKL dit zegt lijkt mij niet slim. Maar Hen denk je dat men stopt met werken als er ergens iets fout gaat in papierwinkel?

• peter

hallo,

na jaren van geknoei door het stek en de controlerende instanties kunnen wij koeltechnici toch niet verantwoordelijk worden gesteld voor deze blunders.

Alle zwartwerkers en zg. koelmonteurs zonder stek erkenning worden al twee jaar niet meer gecontroleerd.

Gelukkig zijn er controleurs in den haag al een paar weken bezig deze mensen aan te pakken er zijn al div. op heterdaad betrapt en de politie heeft proces verbaal opgemaakt ik heb begrepen dat er één bij is die is nu 5 keer gepakt hij heeft geen stekerkenning ook nooit gehad.

Maar even dit

Alle veranderingen moeten gepubliceerd worden in de Staatscourant, is dit ook gebeurd of is er een geitenwollensok idioot die dit naar buiten heeft gebracht.

peter

• Willem

Meer informatie op onderstaande webpagina van Senternovem

Volgens informatie dient het een origineel diploma te zijn die opgestuurd moet worden, evt. bij Stek op te vragen als dit verloren is gegaan, heb ik begrepen

en verder vlgs info:

De genoemde STEK-diploma’s kunnen bij Senternovem worden omgewisseld voor een nieuw diploma op basis van de Uitvoeringsregeling. Zodra bekend is wanneer de omwisselingsaktie gaat starten wordt u hiervan middels deze site op de hoogte gehouden. Het is nog niet bekend naar welk adres dit diploma kan worden opgestuurd en hoe lang het duurt voordat u uw nieuwe diploma ontvangt.

Houdt u de site http://www.senternovem.nl/f-gassenverordening/diplomas/overgangsregeling.asp in de gaten. Zodra er meer bekend is omtrent uw vragen wordt dit op deze site vermeldt.

• henvdk

Of men stopt weet ik niet.

Je bent wel in overtreding en dat is bij instanties bekend..

En dan is het makkelijk net zoals snelheid controleren.

Wat ik schreef is gecopieerd van de pagina van Senter Novem.

Je moet daar wel effe door zoeken.

Half Oktober verwacht Senter Novem dat ze op de site berichten dat je de diploma's kunt opsturen.

Je bedrijfscertificaat wordt automatisch omgezet door Stek.

gr. hen