Beste Jansen,
Ik had een beetje aangenomen dat je wel een beetje tussen de regels door kon kijken en dit niet zou zien als een belediging (naar wie dan ook).
Betreffende de Stek, ten eerste: als je je stekpapiertje hebt, wil niet zeggen dat je verstand van koeltechniek hebt. Waarschijnlijk zal men je niet weigeren als je deze cursus aanvraagt want geld is geld tenslotte. Je mag alleen niet hiermee werken als je niet zelf staat ingeschreven als bedrijf zijnde of als je niet in dienstverband bent bij een koeltechnisch bedrijf.
“hierna een aantal maanden (als stage of leerling monteur) meelopen in mijn vrije dagen bij een koeltechnisch bedrijf.”
Ik heb zins kort mij aangemeld bij de ORKA als lid. i.v.m. vervolgopleiding van een monteur,…….. Wij zijn nu lid van de ORKA en die stelt wel degelijk in zijn/haar lidmaatschapovereenkomst wat men wel en niet wenst te zien.
Ik citeer , “Het lid verklaart een onderneming te drijven op onder andere het gebied van koudetechniek en lid te willen worden van de vereniging ORKA en ORKA aanvaardt deze aanmelding”, enz., enz..
Het feit dat je bij een bedrijf moet werken die te boek staat als ‘leerbedrijf’ was ons ook niet verteld bij aanmelding ORKA. Dit kreeg ik pas te horen toen de monteur al naar de opleiding was. Dit hoorden wij van de consulent ROC. Aventus te Apeldoorn. Dit kun je opvragen bij een consulent van ROC Aventus of kijken op internet www.kenteq.nl in het “Register Erkende Leerbedrijven” Dit heb ik nu letterlijk overgenomen uit hun boekje “Beroeps Praktijk Vorming” Niveau 3 conform WEB.
Dat betekend dat ik mij nu als leerbedrijf moet zien te manifesteren, waar ik eigenlijk helemaal niet op zit te wachten, en tevens geen idee van heb wat dit nou verder inhoud voor mij. We zien wel.
Indien je een indicatie van kosten wil hebben +/- € 4.000,= (lidmaatschap ORKA niet in begrepen)
Mijn advies, laat je goed informeren en vraag door bij twijfel. Men weet vaak wat de aanvrager wenst te horen en resterende zaken wat men niet vermeld heeft komt dan vanzelf wel.
Een heel verhaal, maar zeker niet zelf verzonnen. Laat nog maar eens weten hoe het allemaal verloopt bij je.
Groeten.