Hallo,
Is er al iemand, die een audit door ViaNorm heeft gehad?
Gaat het nu om een f- gassen certificatie of weer een
kwaliteits norm van de nvkl.
m vr gr
eddy
Als je PED gecertificeerd bent ,(wet vanaf 2002) moet je je Nobo vragen om dat er gratis bij te doen.
De Nobo komt toch al 2 keer per jaar voor een wettelijk verplichte steekproef om PED -gecertificeerd te blijven en dan heeft hij de F-gassen controle er al bijna bijgedaan.
Dus maak een contract voor alles.
Maak je geen categorie 2 of 3 of 4 , ? weet dan wel dat voor je verzekering elke koelinstallatie boven de 0,5 bar
onder de PED valt en voor kleiner dan categorie 2 is dat goed vakmanschap.
Dat moet je dus altijd zijn!!!
Auditors voor de F-gassen worden 1-1-2010 pas aangewezen.
Je kunt hier alles over lezen op de webpagina van Senter Novem.
gr. henvdk
hallo,
jazeker
als je weinig personeel hebt dan gaat het veel te ver maar als je ermee bezig ben dan valt het wel mee
zoals bij elke certificering moet je alles op papier hebben
wat ik wel belangrijk vindt is je vakbekwaamheidspapieren als je die niet hebt dan is het moeilijk.
vraag de papieren aan bij vianorm dan weet je genoeg je moet in iedergeval 150 punten halen
er zijn vage dingen bij zoals de weegschaal deze moet voor handelsdoeleinde zijn moet geeikt kunnen worden maar hoe als je op 100 gram kan wegen en een gewone weegschaal op 5 gram deze onzin bestaat al lang
peter van dien
Ja Peter
van die onzin van weegschalen heb ik me nog nooit wat aangetrokken.
We hebben dat goed omschreven in de werkvoorschriften en de prijs is per gewogen deel en dat zijn geen kilo's
Al jaren (0027) Stek en Iso 9001 en VCA en PED cat.2+3+4 en eigen weegwerktuigen en een sluitende gasboekhouding.
Voor electro heb je weer andere regels en voor Water weer anderen.
Aangezien we alles totaal doen houden we ons aan alle regels maar dan wel met eigen werkvoorschriften ,
die na verdediging bij auditors al meer dan 15 jaar goed zijn.
gr. hen
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?